بازدید 5841

در پی اقدامات ترامپ نفت گران شد

به دنبال انتشار خبرهایی در مورد احتمال وضع تحریم های جدید علیه چند شرکت ایرانی از سوی دولت جدید آمریکا و تشدید تنش های ژئوپلتیک بین دو کشور قیمت نفت رو به افزایش گذاشت.
کد خبر: ۶۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 03 February 2017
به دنبال انتشار خبرهایی در مورد احتمال وضع تحریم های جدید علیه چند شرکت ایرانی از سوی دولت جدید آمریکا و تشدید تنش های ژئوپلتیک بین دو کشور قیمت نفت رو به افزایش گذاشت.

به گزارش میزان، به نقل از رویترز، انتشار خبرهایی در مورد احتمال وضع تحریم های جدید علیه چند شرکت ایرانی از سوی دولت جدید آمریکا و تشدید تنش های ژئوپلتیک بین دو کشور موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه افزایش یابد.

اظهارات الکساندر نواک، وزیر انرژی آمریکا که گفته تولید کنندگان نفت تولید خود را مطابق با توافق ماه دسامبر کاهش داده اند نیز در افزایش قیمت نفت موثر بود.

رویترز دیروز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، به دنبال آزمایش موشکی بالستیک ایران، دولت ترامپ خود را برای اعمال تحریم های جدید علیه بیش از 20 شرکت ایرانی آماده می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 24 سنتی در جلسه قبل، امروز با 21 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 56 دلار و 77 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) نیز پس از کاهش 34 سنتی در جلسه قبل، امروز 28 سنت، معادل نیم درصد افزایش داشت و به 53 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته اندکی بیش از یک درصد افزایش داشته است.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت گفت، اقدامات دولت آمریکا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران «به عنوان یک عامل کوتاه مدت در پس ذهن تجار قرار داشته است.»

منابع آگاه که از برنامه دولت ترامپ برای تحریم ایران خبر داده اند گفتند که این بسته تحریمی به شکلی طراحی شده که توافق هسته ای سال 2015 با ایران را نقض نکند.

پس از آنکه وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که عرضه نفت در ماه گذشته میلادی در قالب توافق کاهش تولید به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش داشته، نگرانی ها از عرضه نیز در افزایش قیمت نفت موثر بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر