بازدید 2168

دوترته آتش‌بس با کمونیست‌ها را پایان داد

رئیس جمهوری فیلیپین امروز (جمعه) قرار است از آتش بس با چریک‌های کمونیست خارج شود و این درحالیست که به سربازان این کشور دستور داده تا آماده جنگ باشند و اعلام کرده که تا برای نسل دیگر با این چریک‌ها هیچ صلحی صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 03 February 2017

رئیس جمهوری فیلیپین امروز (جمعه) قرار است از آتش بس با چریک‌های کمونیست خارج شود و این درحالیست که به سربازان این کشور دستور داده تا آماده جنگ باشند و اعلام کرده که تا برای نسل دیگر با این چریک‌ها هیچ صلحی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته گفته بود که روند صلح سراسری در فیلیپین یکی از اولویت هایش است اما کشته شدن هفت سرباز از زمان خروج چریک‌های "ارتش نوین خلق" از آتش بس در دو روز گذشته و ارائه درخواست‌هایی از سوی این چریک‌ها باعث شده تا روابط میان دو طرف باز هم دچار تنش شود. سه سرباز نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

دوترته در سخنرانی خود گفت: من در 48 ساعت سربازان زیادی را از دست دادم. به نظرم ادامه دادن این آتش بس کاری انجام نمی‌دهد. من از شما سربازان می‌خواهم به خوابگاه‌هایتان بروید، تفنگ‌های خود را تمیز کنید و آماده نبرد شوید.

این اظهارنظر از سوی دوترته در پی تضمین‌های وزیر دفاع فیلیپین در روز چهارشنبه صورت گرفت که گفته بود دولت به آتش بس یکجانبه ادامه می‌دهد و این درحالیست که چریک‌های کمونیست فیلیپینی پس از متهم کردن دولت به ناکام ماندن در آزادی تمانی زندانیان سیاسی و دست درازی به مناطق تحت کنترل این چریک‌ها، تهدید کردند که آتش بس یک‌جانبه را خاتمه می‌دهند.

چریک‌های کمونیست گفته‌اند نیروهای دولتی فیلیپین در اقدامات خصمانه دست داشته‌اند اما هنوز از روند صلح میان دولت و کمونیست‌ها حمایت می‌کنند.

ارتش فیلیپین با اعلام اینکه "ارتش نوین خلق" چندین بار آتش بس را نقض کرده به این ادعا پاسخ داد. این آتش بس در 10 فوریه سال 2017 منقضی می‌شود.

دوترته گفت: من واقعا متاسفم. من تمام توانم را به کار بردم. با حزب کمونیست نمی‌توان در این سرزمین صلحی حاصل کرد. اجازه دهید جنگ از سر گرفته شود. درخواست‌های چریک‌ها بسیار زیاد هستند و غیرممکن است که بتوان با آنها سازش کرد. من احساس می‌کنم با آزادی رهبران ارشد کمونیست تعهد خودم را به آنها نشان دادم.

رئیس جمهوری فیلیپین ادامه داد: من واقعا از بابت اینکه باید به شما بگویم نمی‌توان برای نسل دیگر با کمونیست‌ها صلح کرد، ناراحت هستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس