بازدید 3237

پیشرفت کشور در گرو احساس مسئولیت همه است

کد خبر: ۶۶۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 03 February 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه شب در یادواره شهدای تاکسیران گفت: احساس مسؤولیت باید در همه بخش هاي کشور وجود داشته باشد تا در همه امور پیشرفت كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خانواده معظم شهدای تاکسیران و جمع کثیری از رانندگان تاکسی شهر تهران با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حماسه دفاع مقدس، همه مردم ایران به میدان آمدند.شهدای تاکسیران، آموزگاران احساس مسؤوليتند رزمندگان بسیاری نیز از جمع رانندگان و تاکسیرانان به خیل عظیم شهدا پیوستند تا در این حماسه باشکوه سهم و نقش داشته باشند. درود خدا بر شهدای تاکسیران.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: هیچ رهبر و تحلیلگری در جهان نیست که در مورد عظمت ملت ایران و انقلاب اسلامی آنان حرفی نزده باشد. همه آنهابه عظمت انقلاب اسلامی اعتراف کرده اند و همچنان پس از قریب به چهار دهه از این انقلاب به نیکی یاد می کنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ملت ایران در سال 57 در برابر رژیمي تا دندان مسلح قیام کردند.آن روزها، ارتش، ساواک و ژاندارمری همه چیز را زیر نظر داشتند؛  شاگردان امام همه در زندان بوده  و یا تبعید شده بودند. ارتش ایران به واسطه سلاح هایی که با پول نفت ملت ایران می خرید، صاحب اقتدار بود اما متاسفانه اين اقتدار در خدمت ملت ایران نبود. پنجاه هزار مستشار آمریکایی در ایران حقوق می گرفتند و  حتي امروز بسیاری از امریکایی ها هستند که زادگاهشان ایران است. مردم ایران از این اقتدار بهره ای نمی بردند. این نقش ژاندارمی ايران در منطقه در خدمت امریکا و انگلیس بود و  سودش را همان ها می بردند. این اواخر حتی شوروی و چین هم به حمایت از شاه بر خاسته بودند.  غربي ها ملت ایران را  تحقیر می کردند. در چنان شرايطي رژیم  شاه توسط مردم ایران از پای در آمد و رویداد بزرگی شکل گرفت. رمز و راز این پیروزی مهم است. بر می گردم به همان روزهای انقلاب و از مشاهدات خود برای شما می گویم. من در سال 1350 به واسطه فعالیت مبارزاتی زمانی که در  دبیرستان درس می خواندم، راهی زندان های رژیم شاه شدم.  آن روزها با دوستانم در گروه منصورون دامنه مبارزاتمان را گسترش مي داديم تا این كه مقاله رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات مانند انفجار چاشنی بمب عمل کرد و  حركت عظيم انقلاب از مساجد و حوزه های علمیه قم آغاز شد. مراسم های چهلم شهدا مانند هسته ای برای انقلاب عمل  مي کرد و شهر به شهر، انسجام مردم بیشتر مي شد. مردم به هم وصل شدند. به هم گره خوردند و با صداقت و اخلاص امام  پيوند يافتند.  در همه ادوار هر گاه فطرت ملت ایران بیدار شده، معجزه ای شکل گرفته است. بیداری مردم به انقلاب و دفاع مقدس انجامید و  در فداکاری هایی مانند ایثار آتش نشان ها انعكاس پيدا كرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكيد بر اين كه امام بیداری  ملت را با ارزش های انقلاب و کار برای خدا ادغام کرد، افزود: امام  دست مردم را به اسلام رساند و دست اسلام را به مردم و  این دو دست با صداقت و برادری و ایثار به هم  رسيدند. امروز هم رهبر معظم انقلاب  از اصول و ارزش ها سخن می گویند تا ارتباط اسلام و مردم قطع نشود. اگر ارزش ها از بین برود، توان مقاومت را از دست خواهیم داد. ما در دفاع و امنیت با ارزش های راستین انقلاب پیش رفته ایم. تهران امروز با تهران دهه شصت فرق کرده است. آن روزها، خبر انفجار و ترور، آرامش را از مردم سلب کرده بود و  امروز الحمد الله با ایثار فرزندان این ملت، امنیت بر قرار است. مردم ما در دفاع مقدس  جانانه از سرزمین های خود دفاع کردند و امروز هم فرزندان  رشيد شما تا سواحل مدیترانه  جلو رفته اند و کمک مستشاری می کنند.

دکتر رضایی با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در امنیت منطقه گفت: پنج سال پیش  كشورمان را به مذاکرات سوریه دعوت نمی کردند. چندی بعد به استراتژی اشتباه خود پي بردند و ایران را در کنار بیست کشور دعوت کردند. الان  هم فهمیده اند که بدون ایران نمی شود مذاکره کرد. امروزایران و ترکیه و سوریه مذاکره می کنند و آمریکا و عربستان را به مذاکرات راه نمی دهند. خدا را شاکریم که امنیت و قدرت دفاعي  ایران اسلامی تا اين حد پیشرفت کرده ، اما از اين كه بیکاری و تورم مردم  ما را رنج می دهد، در رنجيم. اگر همان ایثار و فداکاری و احساس مسؤوليت دوران انقلاب و دفاع مقدس در عرصه اقتصاد، در ادارات، در مجلس و  در ديگر اجزاي حکومت باشد، بیکاری و تورم  از كشور رخت می بندد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: تاکسیران های شریفی که تاکسی هايشان را گذاشتند، به خرمشهر رفتند و  با نثار خون خود از سرزمینشان دفاع کردند به ما درس مسوولیت پذیری می دهند. شهدای تاکسیران، اسوه هاو آموزگاران احساس مسؤوليت هستند.  این احساس مسوولیت باید در همه بخش هاي کشور  وجود داشته باشد تا در همه امور پيشرفت كنيم و شاهد شكوفايي باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار