بازدید 4014

نجات جان 6 زن باردار گرفتار برف در ارومیه

کد خبر: ۶۶۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 03 February 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در پی بارش های 2 روز گذشته 6 زن باردار ارومیه که در برف و کولاک گرفتار شده بودند به مرکز تسهیلات زایمانی کوثر در این شهرستان منتقل شدند.

جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مادران باردار که در آستانه زایمان قرار داشتند، با بارش سنگین برف در روستاهای گنگچین، دیزج مرگور، حاجی بایرام، کاسب، ماکوکندی و بهله گرفتار شده بودند.

وی به اهمیت حفظ جان مادران باردار اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت مادران باردار جزو اولویت های اصلی دانشگاه های علوم پزشکی در دولت یازدهم است و بر همین اساس شخصا عملیات نجات جان مادران باردار را به صورت شبانه و با اعزام آمبولانس مجهز به کادر مامایی مدیریت کردم.

به گفته وی طی روزهای اخیر 15 زن باردار دیگر نیز به دلیل بارش برف و بسته شدن راه های ارتباطی روستاها در زائوسرای مرکز بهداشت ارومیه اسکان یافتند تا در صورت بروز دردهای زایمانی از خدمات سریع پزشکی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت مادران از ارکان اساسی مراقبت های بهداشتی و درمانی و یکی از مهمترین شاخصه های توسعه در جوامع مختلف است، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص حفظ سلامت زنان باردار و نجات جان آنان در فصول سرد سال در مناطق سخت گذر استان انجام شده و توصیه های لازم به مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، حفظ سلامت زنان باردار مورد توجه جدی دولت یازدهم قرار گرفته و تمامی تلاش شبکه های بهداشت و درمان کشور بر جلوگیری از مرگ مادران باردار متمرکز شده است.

آذربایجان غربی یکی از استان های سردسیر کشور با مناطقی محروم و سخت گذر بوده که در فصول سرد سال به دلیل بارش های سنگین و مسدود شدن راه های ارتباطی همواره مشکلات زیادی برای زایمان زنان باردار داشته است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر