بازدید 10539
۸

مخالفت وزارت خارجه با حضور تیم آمریکا در ایران

کد خبر: ۶۶۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 03 February 2017
وزارت امور خارجه ایران با حضور تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های جام جهانی ایران مخالفت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به دنبال دستور نژادپرستانه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور افراطی آمریکا در جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا، وزارت امور خارجه ایران نیز با حضور تیم‌ ‌ملی کشتی آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد که قرار است 28 و 29 بهمن‌ماه جاری در کرمانشاه برگزار شود مخالفت کرد.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: وزارت امور خارجه روز گذشته (پنج‌شنبه) این موضوع را به فدراسیون کشتی اعلام کرد و ما نیز در نامه‌ای به اتحادیه جهانی خواستار معرفی تیم جایگزین تیم آمریکا شدیم. در صورتی که تیم جایگزین از سوی اتحادیه جهانی معرفی نشود رقابت‌های جام جهانی بدون حضور آمریکا و با شرکت هفت تیم برگزار می‌شود.

فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی خواستار اعلام تیم هشتم و جایگزین تیم آمریکا در جام جهانی آزاد در کرمانشاه شد.

به گزارش ایسنا، در متن نامه ارسالی به نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

رقابت‌های جام جهانی یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشتی است که در سال‌های اخیر با حضور هشت تیم برتر دنیا با جذابیت بسیار و در سطح بالایی برگزار شده است.

آقای رییس، همان‌طور که اطلاع دارید متاسفانه رییس‌جمهور جدید آمریکا، به‌تازگی در یک اقدام خارج از عرف دیپلماتیک، از ورود اتباع هفت کشور از جمله اتباع شریف ایرانی به این کشور، ممانعت کرده است و بالطبع در برابر این سیاست غیراخلاقی و غیرانسانی، بر اساس مواضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، "فدراسیون کشتی ایران" نمی‌تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی آزاد باشد.

لذا با عنایت به زمان بسیار محدود باقی مانده تا رقابت‌های "جام جهانی کشتی آزاد"  و ضرورت برگزاری مسابقات مذکور با حضور هشت تیم به‌طور کامل، و خارج نشدن رقابت‌ها از حد نصاب قانونی مورد نظر "اتحادیه جهانی کشتی"، لطفا نسبت به معرفی کشور جایگزین آمریکا، جهت حضور در جام جهانی آزاد اقدام عاجل صورت گیرد.

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۸
این شد یه چیزی . احسنت
من هم موافقم.
آمریکا ایرانیها را تحقیر کرده. اگر مقابله به مثل نمی کردیم، خودمان را کوچک کرده بودیم.
اشتباهههههههههه.
این کار غیر خردمندانه است.یعنی وقتی روس ها در برابر اخراج دیپلمات هایشان از آمریکا مقابله به مثل نکردند تحقیر شدند؟خیر انها خواستند ثابت کنند یک اقدام ابلهانه را با اقدامی مشابه پاسخ نمی دهند.کسانی که از امریکا به ایران می ایند یا افراد امریکایی هستند که خویشاوندان ایرانی دارند یا محققین و دانشمندان و یا توریست هایی که علیرغم سم پاشی های رسانه های امریکایی به تمدن ایران علاقه دارند و یا ورزشکارانی که نقشی در بازی های سیاسی ندارند.حال اگر ابلهی مثل ترامپ رفتار ناشایستی با ایرانی ها داشته ایا ما هم باید از منطق او استفاده کنیم؟و ایا این کار دال بر اقتدار است؟
خب این چه فرقی با دستور ترامپ داره؟؟؟
دم وزارت ما گرم که این تصمیمی رو گرفت
امریکایها افرادی نیستند که از من شما درس بگیرند ادم های خودخواه هستند که ماها را ارزشی ندارند.
باید به انها تف رو با تف و گلوله رو باگلوله جواب داد. درست همانطوری که در کتاب اسمانی انها نوشته شده این درس رو بعد از ۳۲ سال زندگی خارج از کشور فهمیدم
کار خیلی خوبی بود دم وازرات خارجه گرم از این تصمیم
کار ترامپ اشتباه بوده، ما نباید با اشتباه جواب بدیم اونم تو ورزش! اتفاقا باید بیان با استقبال خیلی بهتر از همیشه. ببینید چطور خود آمریکاییا ترامپ رو می کشن پایین.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر