بازدید 5961

هشدار وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی

کد خبر: ۶۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 03 February 2017
وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) هشدار داد هرگونه استفاده از سلاح اتمی از سوی کره شمالی علیه آمریکا یا متحدانش با آنچه که وی "واکنش موثر و کوبنده" خواند، روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای دفاع آمریکا مدت‌هاست که به کره جنوبی و ژاپن این تضمین را می‌دهند که "چتر" اتمی‌شان از آنها حمایت می‌کند اما اظهارنظر جیمز ماتیس شاید بیش از اینها باشد. وی در جریان دیدار با هان مین کو، همتای کره جنوبی خود این اظهارنظر را مطرح کرد.

وی در کنار همتای کره جنوبی خود گفت: کره شمالی به پرتاب موشک‌ها، توسعه و پیشرفت برنامه سلاح اتمی خود و رفتارها و لفاظی‌های تهدید آمیز خود ادامه می‌دهد. ما در کنار جمهوری کره جنوبی که عاشق صلح است برای حفظ ثبات در شبه جزیره کره و منطقه می‌مانیم. تعهدات آمریکا در دفاع از متحدانش و تقویت تضمین‌های ما همچنان پابرجاست. هرگونه حمله به آمریکا یا متحدانش سرکوب می‌شود و هرگونه استفاده از سلاح اتمی با واکنش کوبنده و موثر ما روبه‌رو خواهد شد.

جیمز ماتیس همچنین با مقام‌های کره جنوبی درباره بازه زمانی در استقرار یک سیستم دفاع موشکی پیشرفته موسوم به "تاد" صحبت کرد؛ سیستمی که از کره جنوبی و ژاپن و همچنین نیروهای آمریکایی مستقر در هر دو کشور در مقابل هرگونه حمله موشکی کره شمالی دفاع می‌کند.

دولت موقت کره جنوبی گفته که از استقرار این سامانه دفاع موشکی حمایت می‌کند اما این تصمیم دچار تردید است چون انتخابات در کره جنوبی نزدیک است.

وزیردفاع کره جنوبی نیز در اظهارات امروز خود بار دیگر بر نگرانی‌های وزیر دفاع آمریکا درباره برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی تاکید کرد و گفت: اینها به طور حتم تهدیدی برای جامعه بین‌الملل هستند و اوضاع وخیم امنیتی در شبه جزیره کره ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین سفر زودهنگام وزیر دفاع جدید آمریکا به کره جنوبی را هشداری برای کره شمالی دانست.

ماتیس پس از چندین دیدار در سئول قرار است امروز برای رایزنی‌های بعدی به توکیو برود. آمریکا در کره جنوبی 28 هزار و 500 نیروی دائمی و در ژاپن 50 هزار نیرو دارد.

ماتیس در جریان سفرش به کره جنوبی به خبرنگاران گفت که قرار است با مقام‌های کره جنوبی و ژاپن درباره این مساله به رایزنی بپردازد که آیا استراتژی کنونی برای کره شمالی در متوقف کردن یا حذف برنامه‌های موشکی یا اتمی‌اش کافی است یا خیر.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به مخالفت‌های چین در استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی گفت: تاد نباید برای کشور دیگری جز کره شمالی باعث نگرانی باشد.

سفر ماتیس به کره جنوبی در حالی صورت گرفته که ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود گفته بود اگر ژاپن و کره جنوبی برای دفاع خود و استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهایشان هزینه بیشتری نپردازند، تعهدات دفاعی آمریکا در این کشورها لغو می‌شود و گفته بود که ژاپن و کره جنوبی به جای وابستگی به بازدارندگی آمریکا باید سلاح اتمی خودشان را داشته باشند اما ماتیس در جریان این سفر به کره جنوبی به مقام‌های این کشور تضمین داد که آمریکا به تعهدات دفاعی خود پایبند است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر