بازدید 3316

دولت ترامپ‌صادرات تجهیزات‌پزشکی‌به‌ایران‌رامحدود کرد

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای جدید فهرست تجهیزات پزشکی ای که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند، را طولانی تر کرد.
کد خبر: ۶۶۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 03 February 2017
وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای جدید فهرست تجهیزات پزشکی ای که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند، را طولانی تر کرد.

به گزارش تسنیم، وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای جدید که بر روی سایت اینترنتی این وزارتخانه قرار گرفته، فهرست تجهیزات پزشکی ای که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند، را به روز کرد و اقلام بیشتری را به این فهرست افزود.

این اطلاعیه توسط اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا و با هدف شفاف سازی و به روز رسانی فهرست تجهیزات پزشکی ای که به موجب مجوز کلی 31 سی اف آر 560.530 مجاز به صادرات یا صادرات مجدد به ایران نیستند مگر با دریافت مجوز ویژه منتشر شده است. این بدان معناست که برای صدور این تجهیزات به ایران باید به صورت مجزا از دولت آمریکا درخواست صدور مجوز شود.

از جمله تجهیزات پزشکی ای که در این بخشنامه آمده می توان به دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری پزشکی تشخیص بیماری شامل: تجهیزات عکس برداری گاما، تجهیزات عکس برداری لمسی و تجهیزات گرمانگاری (ترموگرافی) اشاره کرد.

دیروز منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که دولت جدید آمریکا در حال آماده شدن برای وضع تحریم های جدید علیه شرکت های ایرانی به بهانه آزمایش موشکی اخیر تهران است.

همچنین به موجب این بخشنامه صادرات و صادرات مجدد بیش از 35 قلم تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند کسب مجوز ویژه از دولت آمریکا دانسته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان