بازدید 7696
سفیر عراق در ایران:

امکان وقوع جنگ آبی در منطقه وجود دارد

کد خبر: ۶۶۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 03 February 2017
سفیر کشور عراق در ایران گفت: به علت استفاده نادرست برخی کشورها از رودخانه های مشترک، امکان وقوع جنگ آبی وجود دارد.

به گزارش مهر، راجح صابر الموسوی شامگاه دیروز در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با حضور معصومه ابتکار در اهواز اظهار کرد: احساس می کنم در کشور دوم خودم هستم و موضوع جلسه نیز خیلی مهم است چون استانی، کشوری و منطقه ای است.

الموسوی با اشاره به اینکه شرایط سخت و پیچیده کنونی کشور عراق را همه می دانند، گفت: دو منبع آبی مهم دجله و فرات را در عراق داریم که یک سری سیاست ها برای منع ورود آب کافی به این رودخانه ها وجود دارد.

وی افزود: قوانین بین المللی این را ایجاب می کند که کشورها در رودخانه های مشترک فقط در صورت جلب نظر، امکان ساخت سد را دارند. امکان وقوع جنگ های آبی نیز وجود دارد و شرایط جوی موجود و کاهش باران نیز همه تأثیرگذار هستند. بسیاری از زمین های کشاورزی عراق به دلیل کاهش باران و آب به بیابان تبدیل شده است. جنگ هایی که عراق شاهد آن بوده در تبدیل این زمین ها به صحرا و کمبود آب بی تأثیر نبوده است.

سفیر کشور عراق در ایران گفت: مشکلاتی که در منطقه شاهد آن هستیم باعث شده تا با هم به گفتگو ننشینیم و از راهکاری هایی مثل جنگ استفاده کنیم و این به مشکلات منطقه کمک نمی کند. البته سازمان ملل متحد به صورت ویژه به این موضوع اهمیت داده چون خیلی مهم است.

الموسوی با اشاره به اجرای طرح کمربند ملی سبز در عراق گفت: عرض این کمربند سبز از یک تا پنج کیلومتر خواهد بود که با این پروژه باید اقدام به کاشت درخت به منظور کاهش وقوع ریزگردها کنیم ولی با توجه به هزینه های هنگفت این طرح قطعا اجرای آن زمان بیشتری نیاز دارد. اقدام دیگری که صورت گرفت این بود که به کشاورزان وام پرداخت کردیم تا اقدام به کشت محصول کنند. به نظر من این موضوع اصلا داخلی و منطقه ای نیست بلکه بین المللی است و باید یک کنفرانس بین المللی برای بررسی این مشکلات برگزار کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار