بازدید 2028

کاخ سفید: اقدامات خصمانه ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ایران شناورهای آمریکایی را تهدید می‌کند و هیئت حاکمه آمریکا می‌خواهد به تهران بفهماند که این اقدامات بی‌پاسخ نمی‌ماند.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 02 February 2017
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ایران شناورهای آمریکایی را تهدید می‌کند و هیئت حاکمه آمریکا می‌خواهد به تهران بفهماند که این اقدامات بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش فارس، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امشب در ادامه لفاظی‌های مقامات کشورش علیه ایران، کشورمان را به «پاسخ در برابر اقدامات خصمانه» تهدید کرد.

اسپایسر یک روز بعد از آن صحبت می‌کرد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر نقض ادعایی قطعنامه 2231 یا همان پشتوانه قانونی برجام با شلیک موشک بالستیک، رسماً به ایران اخطار داد.

این ادبیات را البته امروز خود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم تکرار کرده و گفته که ایران باید بخاطر توافق هسته‌ای، از آمریکا ممنون باشد.

امشب یکی از خبرنگاران در خصوص ترجمه دقیق «اخطار رسمی» فلین به ایران، از سخنگوی کاخ سفید سوالی پرسید.

اسپایسر پاسخ داد: «فلین دیروز خیلی روشن گفت که ایران قطعنامه مشترک را نقض کرده است. خیلی شفاف می‌گوییم که در برابر اقدامات خصمانه جدید ایران علیه شناورهای نیروی دریایی، بیکار نمی‌نشینیم.»

منظور شان اسپایسر از تهدید ناوگان دریایی آمریکا، حمله موشکی انقلابیون یمن به شناورهای مهاجم عربستان در دریای سرخ است که آمریکایی‌ها آن را به حمله نیروهای تحت حمایت ایران به یک متحد واشنگتن و در خطر قرار دادن شناورهای آمریکایی عبوری از همان مسیر تفسیر می‌کنند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «فکر می‌کنم که در آینده خبرهای بیشتری در خصوص اقدامات جدیدمان در این خصوص داشته باشیم ولی الان می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران فهمیده است که ما به آنها اخطار داده‌ایم و اینکه اقدامات آنها بی‌پاسخ نمی‌ماند.»

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر