بازدید 5127

شِل از اکسون پیشی گرفت

علی رغم این که شرکت نفت هلندی انگلیسی شل با رکود شدیدی دست و پنجه نرم می کرد و به کمترین حد فروش خود در بیشتر از یک دهه رسیده بود، در نیمه دوم سال 2016 از اکسون پول بیشتری در آورد.
کد خبر: ۶۶۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 02 February 2017
علی رغم این که شرکت نفت هلندی انگلیسی شل با رکود شدیدی دست و پنجه نرم می کرد و به کمترین حد فروش خود در بیشتر از یک دهه رسیده بود، در نیمه دوم سال 2016 از اکسون پول بیشتری در آورد.

گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، بدنبال کاهش شدید هزینه ها، فروش بهره و سرمایه شعب و از دست دادن هزاران شغل در سال گذشته و با وجود نقدینگی به میزان 69 درصد در سه ماهه چهارم، بزرگترین شرکت نفت و گاز اروپا علائم بهبود نشان می دهد. با ادغام کامل شرکت نفت و گاز  بی جی (BG Group)  با شل که در سال گذشته 54 میلیارد دلار کسب کرده است، شل در روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید کامل سال این شرکت با نزدیک به یک چهارم سال قبل به حدود 3.668 میلیون بشکه معادل نفت افزایش یافته است.

شِل از اکسون پیشی گرفت

بن ون بوردن مدیر ارشد اجرایی  شل در بیانیه ای اعلام کرد "استراتژی ما شروع سودآوری است". سهام شل 1.6 درصد بالاتر آمد درحالی که با توجه به شاخص گسترده 0.5 درصد پایین تر است. هزینه شل از اعتبارات به استثنای موارد مشخص شده، که روش ترجیحی اندازه گیری سود در این شرکت است، 1.8 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم بوده است و این برخلاف انتظار تحلیل گران است که تا حدود 2.8 میلیارد دلار پیشبینی کرده بودند.

سود کامل سالانه شل 37 درصد نسبت به 7.185 میلیارد دلار سال گذشته کاهش داشته است اما درآمد سه ماهه چهارم از اکسون بیشتر بوده است. اکسون در روز سه شنبه اعلام کرد که درآمدش در سه ماهه چهارم 1.68 میلیارد دلار بوده است که این میزان قبلا 2.78 میلیارد دلار بوده است.

هزینه های کل شرکت در سال 2016 به رقم 26.9 میلیارددلار بوده است که کمتر از انتظار بوده و شل به طرح هایش برای کاهش بیشتر هزینه ها در 2017 به میزان 25 میلیارد دلار ادامه داده است. این کمترین میزان از محدوده هزینه از 25 تا 30 میلیارد دلاری است که می خواهد تا سال 2020 ادامه داشته باشد.

بدهی شل نسبت به حقوق صاحبان سهام به میزان 28 درصد رسیده است که از 29.2 درصد در سه ماهه سوم که بخاطر هزینه ادغام با گروه نفت BG بوده است کمتر است. بدهی خالص شل بعد از اتمام فروش سهام در پالایشگاه در مالزی و ژاپن، زمین های خلیج مکزیک و شیل کانادا حدود 73.35 میلیارد دلار ثابت ماند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار