بازدید 3635
۱
چمران:

آتش‌نشان‌های پلاسکو شهید محسوب می‌شوند

براساس مصوبات جلسه امروز شورای عالی استان‌ها کارشناسان آتش‌نشانی ضابط قضایی محسوب می‌شوند و آتش‌نشانانی که در حین خدمت جان دهند، شهید قلمداد خواهند شد
کد خبر: ۶۶۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 02 February 2017
 براساس مصوبات جلسه امروز شورای عالی استان‌ها کارشناسان آتش‌نشانی ضابط قضایی محسوب می‌شوند و آتش‌نشانانی که در حین خدمت جان دهند، شهید قلمداد خواهند شد.

مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌های کشور امروز در جمع خبرنگاران از مصوبه این شورا برای شهید قلمداد شدن شهدای آتشنشان خبر داد.

چمران در سخنانی بااشاره به اینکه در جلسه امروز افزودن بندی به آیین نامه تشخیص مصادیق شهید و جانباز بودن بررسی شد گفت: آیین‌نامه مصادیق شهید و جانبازی چندی پیش توسط هیات دولت اصلاح شد که بر اساس این آیین‌نامه افرادی که جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشته می‌شوند حکم شهید خواهند داشت. امروز در جلسه شورای عالی استان‌ها در حضور نمایندگان استان‌های کشور پیشنهاد شد که آتش‌نشانی نیز به مصادیق آیین‌نامه تشخیص مصادیق شهدا و جانبازان اضافه شود و آتش‌نشانانی که در حین انجام وظیفه جان می‌دهند، در حکم شهید محسوب شوند.

مهدی چمران دستور دیگر جلسه امروز شورای عالی استان‌ها را درخصوص ضابط قلمداد شدن نیروهای آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: در دستور دیگر جلسه امروز شورای عالی استان‌ها هم پیشنهاد شد کارشناسان آتش‌نشانی به عنوان ضابط قضایی معرفی شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه کارشناسان آتش‌نشانی ضمن بازدید از اماکن شهر متوجه ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها می‌شوند اما بر اساس قوانین و از جمله و براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها فقط می‌توانند تذکر و اخطار دهند و برای برخورد قانونی و پلمب نیازمند حکم قضایی هستند، گفت: قوانین در این خصوص همراه با ابهاماتی است و امروز در مصوبات شورا پیشنهاد شده است که برخی کارشناسان آتش‌نشانی و مسئولان شهرداری در جایگاه ضابط قضایی تعیین شوند و با نظر آنها امکان تعطیل شدن اماکنی که ایمنی لازم را ندارد مقدور شود.

وی در این خصوص و ضابط قلمداد شدن کارشناسان آتش‌نشانی را نیازمند بررسی‌های بیشتر و اظهار نظر قوه قضائیه دانست و بررسی صلاحیت‌های مورد نیاز را بر عهده قوه قضاییه دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
نياز نيست ما تعيين كنيم كي شهيده كي نيست يادمان باشد قضاوت اصلي با خداست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار