بازدید 3795

مقصر محرومیت استقلال طلبکار شد؟!

ر این چند هفته تلفنی با آقای مأنوسی‌فر به عنوان مشاور بین‌الملل باشگاه استقلال صحبت کردم و به ایشان گفتم که این پرونده را جدی بگیرید چون شوخی‌بردار نیست. ما مانع کسر شش امتیاز از استقلال شدیم!
کد خبر: ۶۶۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 02 February 2017
تبعات محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی توسط فیفا همچنان ادامه دارد و آخرین ترکش این اتفاق گریبانگیر محمدرضا کسرایی، مسئول روابط بین‌الملل سازمان لیگ فوتبال را گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی ، خبرورزشی به همین بهانه با کسرایی که مقصر قلمداد شده ، مصاحبه تلگرامی داشته که او در دفاع از خود به نکات ریز و کلیدی این پرونده اشاره و مدعی شد قبل از اینکه نامه آخر فدراسیون به باشگاه استقلال ارائه شود حکم فیفا اجرایی شده بود و خود مدیران باشگاه نیز از آن اطلاع کامل داشتند.

 آقای کسرایی، ماجرای نامه‌های ارسالی شما به باشگاه استقلال چیست؟
ببینید نکته‌ای که باعث ایجاد سوءتفاهم شده به موضوع مهلت 30 روزه در نامه آخر برمی‌گردد در حالی که در بند اول آمده که پیرو نامه‌ها و احکام صادر شده قبلی از فیفا این نامه مجدداً ارسال شده تا هشدارهای لازم در خصوص جدی گرفتن موضوع تنبیهات بعدی داده شود.

 یعنی مهلت مجددی در کار نبوده است؟
نه، چه مهلتی در کار باشد وقتی حکم، سپتامبر صادر شده و از آن برهه مهلت 30 روزه برای استقلال آغاز شده بود. حتی وقتی این مهلت تمام شد فیفا در نامه 19 دسامبر خود که به صورت مستقیم برای باشگاه استقلال فکس و بعد از آن رونوشتی برای فدراسیون ایران و AFC ارسال شد، آورده که باشگاه استقلال از پنجره نقل و انتقالات محروم است و حق هیچ خریدی ندارد.

 یعنی از این تاریخ حکم اجرایی شده بود؟
نه، فکر می‌کنم سه روز بعد از این نامه فردی از مسئولان فیفا با ما تماسی برقرار کرد با این مضمون که شماره تماسی از مسئولان حاضر در استقلال به ما بدهید تا ما در جریان اقدامات آنها برای جلوگیری از اجرایی کردن حکم قرار بگیریم.

 این برای چه زمانی است؟
22 دسامبر (دوم دی ماه) خوب یادم هست پنج‌شنبه هم بود این‌ فرد مسئول به ما گفت نشستی بعدازظهر همان روز در مقر فیفا برگزار خواهند کرد تا در خصوص اجرایی شدن حکم کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کنند از همین‌رو اگر باشگاه استقلال قدمی برای حل این مشکل برداشته باشد قطعاً فیفا حکم را رسمی نمی‌کند ولی وقتی تماس برقرار شد و استقلال هیچ مستنداتی برای اینکه در حال حل مشکل خود با عادل شیحی باشد، ارائه نداد مسئولان فیفا آن روز حکم را رسمی کردند.

 پس نامه آخری که فدراسیون زد چه لزومی داشت؟
ما می‌دانستیم که خود مدیران استقلال بهتر از هر کس می‌دانند در نقل و انتقالات محروم هستند چون اول احکام فیفا به صورت مستقیم برای خود آنها فکس شده بود. از همین‌رو وقتی دیدیم هیچ حرکتی صورت نگرفته آن نامه را زدیم تا هشدار دهیم این محرومیت تنها گام اول تنبیهات فیفا است و احتمال کسر امتیاز در صورت پرداخت نشدن پول هم وجود دارد که اتفاقاً نامه ما جواب داد چون چند روز بعد خبر رسید پول شیحی پرداخت شده است!

 موضوع تحریف نامه‌ها چیست؟
اصلاً نیازی به تحریف نبود. در بند اول ما به نامه‌های ارسالی قبلی با عبارت ارسال مجدد اشاره کردیم که اگر اقدامی صورت نگرفته واقعاً پیگیری کنند چون ممکن است کسر امتیاز هم گریبان‌شان را بگیرد. بند دوم هم که باعث سوءتفاهم شده و می‌گویند مهلت 30 روزه داده شده دیگر اظهر من‌الشمس است و نیازی به تحریف نیست. در این بند آمده که فیفا اعلام کرده با توجه به نامه 19 دسامبر و رأی صادر شده در 28 سپتامبر 2016 تنها 30 روزه مهلت داشتید که کاری صورت نگرفته است. به صورت واضح گفتیم این مهلت از تاریخ صدور رأی بوده و دیگر فرصتی جدید داده نشده است و متأسفانه اقدامی در راستای حل مشکل عادل شیحی صورت نگرفته است. به نظرم این 30 روز بهانه خنده‌دار از سوی باشگاه استقلال بود. در خصوص بند سوم که نوشتیم اقدامات مقتضی اشاره کردیم به بند دوم که کمیته انضباطی فیفا در گام دوم کسر 6 امتیاز صورت نگیرد.

 واقعاً ماجرای عجیبی شده است.
عجیب نیست ما خودمان عجیبش کردیم که قصور و اشتباهات خودمان را پنهان کنیم! ببینید باشگاه استقلال همه این ماجرا را از روز اول می‌دانست اما حالا برخی کاسه داغ‌تر از آ‌ش شده و دنبال مقصران جدید می‌گردند. آقایان حاضر در باشگاه استقلال اگر واقعاً از موضوع خبر نداشتند چرا تا الان یک بار مصاحبه نکردند که ما نمی‌دانستیم و... خب یک نفرشان مصاحبه کند و بگوید ما رأی را نمی‌دانستیم و فدراسیون اطلاع داشته آن وقت موضوع فرق می‌کند. به فرض محال اصلاً نامه را ما اشتباه فرستاده باشیم تا قبل از ارسال نامه ما، استقلال از سوی فیفا محروم شده بود آن هم با اطلاعی که مدیران استقلال از قبل داشتند و حکم فیفا برای‌شان فکس شده بود که شماره فکس هم روی نامه‌های فیفا دلیل خوبی برای این ادعای ماست.

 چرا شما به عنوان مسئول کمیته بین‌الملل تلاش بیشتری برای ممانعت از این اتفاق نکردید؟
قبل از پاسخ بد نیست این واقعیت را طرفداران استقلال بدانند که ما در مکاتبات باشگاه با فیفا هیچ دخالتی نداشتیم. روال کار فیفا این است اگر باشگاهی از طریق فدراسیون در این‌گونه پرونده‌ها مکاتبه کند تمام نامه‌ها ابتدا برای فدراسیون فکس می‌شود و سپس رونوشتش برای باشگاه می‌رود اما در این مورد استقلال خود مکاتبه کرد و تنها رونوشت نامه‌های اصلی برای فدراسیون فکس شد و تمام اصل نامه‌ها به استقلال می‌رسید. در خصوص سؤال شما باید بگویم بارها در این چند هفته تلفنی با آقای مأنوسی‌فر به عنوان مشاور بین‌الملل باشگاه استقلال صحبت کردم و به ایشان گفتم که این پرونده را جدی بگیرید چون شوخی‌بردار نیست. خود مأنوسی‌فر می‌توانند شهادت بدهند که من چقدر پیگیر این موضوع بودم آن هم در شرایطی که وظیفه‌ای در قبال پرونده به صورت قانونی نداشتم. نمی‌دانم چرا برخی دوستان می‌خواهند تمام تقصیرها را گردن ما بیندازند و مدام از تحریف شدن نامه‌های فیفا صحبت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان