بازدید 1595

عارف: امیدوارم «روحانی» کاندیدا شود!

کد خبر: ۶۶۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 02 February 2017

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در نشست زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی که امروز در محل بنیاد  برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: صحنه‌ای را در انقلاب و دستاوردهای بعد از آن مشاهده نمی‌کنیم که زنان در آن نقشی نداشته باشند، آنها همواره در جامعه و به خصوص پس از انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به نقش زنان در توسعه علمی و فرهنگی کشور گفت: اگر نقش مستقیم و غیرمستقیم زن را در توسعه علمی و فرهنگی کشور و ارتقای شاخص‌های سلامت درنظر بگیریم بیش از 50 درصد خواهد بود، نگاهی به شاخصه‌های کمی درباره حضور زنان دارای وضعیت نگران‌ کننده‌ای هستی چرا که روحیه آرام و توقع کم آنها باعث شده تا نقش‎شان به خوبی دیده نشود.

عارف افزود: با آنکه در شاخص های کمی وضع مناسبی نداریم باید گفت شاخص‌های غربی با شرایط ما ناسازگار است و با پیش فرض‌هایی تدوین می‌شود که مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون بحث رجل سیاسی و معیارهای آن حل شده و هیچ مانعی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاست‌های کلی نظام وجود ندارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد بازنشستگی زنان با سابقه 20 سال اظهار داشت: همکاران ما در فراکسیون زنان در مورد این مصوبه مشورت کرده و چنین پیشنهادی را در مجلس مطرح کردند که بنده رأی منفی به این مصوبه دادم و دلیل این رأی منفی هم این است که ما خواهان حضور زنان در جامعه و تصمیم‌سازی بیشتر آنها هستیم اما از سوی دیگر فردی که پس از 20 سال خدمت تجربیات فراوانی را اندوخته و می‌تواند برای مدیریت کشور مثمرثمر باشد می‌خواهیم او را بازنشست کنیم و البته فراکسیون در این مورد مخالفتی نداشته اما از بانوان می‌خواهم که از این مصوبه به عنوان یک اختیار استفاده کنند.

عارف در ادامه با بیان اینکه با شعار نمی‌توان عدالت جنسیتی را برقرار کرد، گفت: از شورای زنان بنیاد امید ایرانیان می‌خواهم که یک برنامه راهبردی 10 تا 15 ساله را تهیه کنند و در آن عدالت جنسیتی مطرح شود که این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی است و با شعار حل نخواهد شد.

این نماینده مردم تهران افزود: اعلام آمادگی زنان در مورد موضوعات مختلف مسئله مهمی است که متأسفانه گاهی چنین اقدامی از سوی زنان صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه نقش زنان در صحنه‌های مختلف می‌تواند بیش از مردان باشد، گفت: در زمینه توانمندسازی زنان به میزان مطلوب پیشرفت نداشته‌ایم، انتخابات شورای شهر فرصت خوبی برای توانمندسازی بانوان در صحنه مجالس کوچکتر و محلی است، نقش زنان در چنین مجالسی می‌تواند بیش از مردان باشد و از جریانات نیز می‌خواهم که سهم بالایی را به زنان اختصاص دهند تا بانوان حضور جدی در شوراهای محلی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: د انتخابات اخیر مجلس عملکرد خوبی از سوی زنان به نمایش گذاشته شد به طوری که حضور بانوان در فهرست‌ها پررنگ بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتخابات 92 گفت: اقداماتی که در سال 92 انجام شد اقدامات درستی بود و اکنون نیز همان راه را ادامه می‌دهیم و با توجه به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب در انتخابات آینده کاندیدای واحد خواهیم داشت و بنده به شخص امیدوارم آقای روحانی بار دیگر برای انتخابات آینده کاندیدا شود.

عارف با بیان اینکه در زمان انتخابات و سایر اوقات نباید وعده سرخرمن به خانم‌ها داده شود، گفت: ما شاهد هستیم که در بعضی مواقع وعده‌های پوچی داده می‌شود که نباید این گونه با خانم‌ها برخورد شود.

وی تصریح کرد: فراکسیون زنان در مجلس فعال هستند و همسو با فراکسیون امید فعالیت دارند که در صورت نیاز می‌توانیم طرح‌ها و لوایح پیشنهادی را پیگیری کنیم. 

این نماینده مردم تهران در پایان در مورد حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی شوراهای شهر و روستا  گفت: در دو جلسه اخیر بر روی شاخص‌ها بحث کردیم و فکر می‌کنم که حداقل در لیست 30 درصد خانم‌ها و جوانان حضور داشته باشند و البته بررسی‌ها هنوز نهایی نشده و طی دو هفته آینده امیدواریم نهایی شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس