بازدید 2419

امارات کاردار سفارت ایران را احضار کرد

وزارت خارجه امارات، کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را با طرح ادعایی واهی فراخواند.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 02 February 2017
وزارت خارجه امارات، کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را با طرح ادعایی واهی فراخواند.


خبرگزاری رسمی امارات "وام" اعلام کرد، وزارت خارجه امارات کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را در ابوظبی احضار کرد.

درهمین حال خبرگزاری "آناتولی" نیز گزارش داد؛ وزارت خارجه امارات متحده عربی امروز پنجشنبه، کاردار جمهوری اسلامی ایران در "ابوظبی" را به خاطر آنچه که آن را تجهیز غیرقانونی نیروهای انصارالله در یمن عنوان کرد، فراخواند.

خبرگزاری رسمی امارات گزارش داده است که "عبدالرحیم العوضی" – معاون وزیر خارجه و همکاری امور قانونی بین الملل این کشور- کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را فرخوانده و یادداشت اعتراضی را در خصوص اقدام ایران در تجهیز نیروهای جنبش انصارالله به سلاح از طریق غیرقانونی، به وی  تحویل داده است.

"عبدالرحیم العوضی" مدعی شده است که این اقدام ایران قطعنامه های الزام‌آور شورای امنیت در مورد ممنوعیت این گونه اقدامات را نقض کرده و تجاوز به حق حاکمیت یمن به شمار می رود که در نهایت موجب تشدید نزاع در این کشور خواهد شد.

نیروی هوایی امارات که خود به همراه عربستان سعودی از یک سال و نیم گذشته تاکنون حملات وحشیانه ای را علیه مردم بی دفاع یمن انجام می دهد و هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیده است، هفته گذشته نیز مدعی شده بود یک فروند پهپاد ایرانی را در منطقه شمالی "مخا" واقع در سواحل دریای سرخ ساقط کرده است.

ادعای اقدام امارات در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران این گونه ادعاها از سوی ائتلاف متجاوز عربی به یمن را همواره رده کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر