بازدید 3531

رحیم صفوی: غرب در عراق و سوریه شکست خورد

کد خبر: ۶۶۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 02 February 2017
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تضعیف قدرت آمریکا در جهان محرز شده و این درحالی است که جمهوری اسلامی هر روز مقتدرتر می شود و اقتدار نرم این نظام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی با عنوان یاوران ولایت در اراک اظهار داشت: افتخار مردم استان مرکزی این است که در زادگاه امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی، شهید چمران، شهید رحیم آنجفی، ناصر بختیاری، احمدی بی غش و ده ها دلاور مرد بسیجی دیگر حضور دارند که این سرداران هم در پیروزی انقلاب، هم در دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی افزود: مردم استان مرکزی در ۳۸سال گذشته در حمایت از امام راحل و ولایت فقیه، از جان و مال و همه وجودشان مایه گذاشته اند و جوانان این استان از ماه های اول پیروزی انقلاب و ناآرامی های کردستان، با حضور در این منطقه در کنار دیگر نیروها انقلابی، ضدانقلابیون را سرکوب و آرامش را حاکم کردند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: عظمت امروز انقلاب اسلامی بی تردید در سایه مجاهدت ها حاصل شده است و امروز هر کسی که در این کشور زندگی می کند باید خود را مدیون ایثارگران و شهدا بداند و هرگز آن فداکاری ها نه در تاریخ ملت ایران و نه در اذهان، فراموش نشدنی نیست.

سرلشگر صفوی خاطرنشان ساخت: باید با روحیه جهادی، عقلانیت، فداکاری و اخلاص، در راه آبادانی و پیشرفت کشور و دفاع از آرمان های شهدا، با استقامت و قدرت باقی بمانیم.

پیروزی های نظام اسلامی خارج از مقیاس ها و باورهای عادی است

وی در رابطه با انقلاب اسلامی و فرصت ها و تهدیدهای پیش رو عنوان کرد: وقایع انقلاب اسلامی و پیروزی هایی که در طی چهار دهه گذشته در راستای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان حاصل شده، خارج از مقیاس ها و باورهای عادی مردم جهان است، در واقع پیروزی انقلاب و ایثارگری های مردم در دفاع مقدس، معیارها را تغییر دارد و دامنه پذیرش غیرممکن ها را متحول کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این اتفاقات را تنها می توان با تکیه بر تحلیل های مبتنی بر سنت الهی و آموزه های قرانی و وحیانی تفسیر کرد و همانطور که شاهد آن هستیم، بیداری اسلامی در مردم منطقه خاورمیانه، قسمتی از پیامدهای ارزشمند انقلاب ایران بوده و از انقلاب اسلامی صادر شده است.

سرلشگر صفوی افزود: انقلاب اسلامی روحیه مقاوت و ایستادگی و امید به پیروزی را در ملت های مسلمان دیگر زنده کرد و در حال حاضر نیز این انقلاب، هر روز مرزهای جدید را می پیماید و شکست های جدیدی را برای دشمنان اسلام و استکبار جهانی رقم می زند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها طی دهه گذشته در لشگرکشی به افغانستان و عراق شکست خوردند و متحمل تریلیون ها دلار هزینه و ضرر و بیش از ۱۵هزار زخمی و مجروح شدند اما در نهایت به آرزو و نقشه های خود دست پیدا نکردند.

انتقاد رئیس جمهور جدید آمریکا به هزینه های گزاف جنگ برای این کشور

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز رئیس جمهور جدید آمریکا نیز نسبت به اقدامات هشت سال گذشته این کشور در رابطه با هزینه های تحمیل شده جنگ به آمریکا، انتقاد دارد و این یک حقیقت است که قدرت آمریکا تضعیف شده است.

سرلشگر صفوی افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش قوی تر و مقتدرتر شده و قدرت نرم نظام اسلامی نه تنها منطقه خاورمیانه، بلکه جهان را تحت تاثیر خودقرار داده است.

وی بیان کرد: اینکه امروز می بینیم بین اروپا و آمریکا فاصله افتاده عللی دارد از جمله اینکه اروپایی ها به این نتیجه رسیده اند که دولت با ثبات در غرب آسیا و آن قدرتی که در این منطقه حرف اول و آخر را می زند، جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان ساخت: آمریکا تروریست ها و تکفیری ها را به جان منطقه انداخت تا برای خود ایجاد فرصت کرده و ساز و کازهای استراتژیک خود را در منطقه خاورمیانه پیاد ه کند، اما غلبه بر تروریست ها در عراق و سوریه، دشمنان اسلام را با شکست بزرگی در نقشه هایشان مواجه کرد.

سرلشگر صفوی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از راه جنگ فیزیکی نتوانستند انقلاب را متوقف یا ساقط و ملت ایران را تسلیم اراده سیاسی خود کنند، بنابراین توطئه های جدیدی را ساماندهی کردند که یکی از این توطئه ها به گفته رهبر معظم انقلاب، نفوذ سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.

دشمن تلاش دارد در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کند

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی و امنیتی دشمنان تلاش دارند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند تا همه تصمیمات، طبق خواست و میل و اراده آنها انجام شود و یکی از مهمترین نفوذها در این زمینه، نفوذ انسانی و به کارگیری افرادی در مراکز مختلف تصمیم گیری است که در خدمت دشمنان باشند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی در نظام اسلامی، از دیگر برنامه های دشمن است و همچنین دشمن تلاش دارد بین مسئولان نظام و مردم و مسئولان اختلاف و شکاف ایجاد کند چرا که می داند رمز اقتدار ایراند اسلامی پیوستگی و انسجام ملت و دولت است.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: اگر بین مردم و حکومت شکاف ایجاد شده و تامین نیازهای اساسی مردم از جمله اشتغال، مقابله با تورم و رکود انجام نشود نارضایتی حاصل می شد بنابراین رضایتمندی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ناآگاهی از برنامه ها و اهداف دشمن و دشمن را دوست معرفی کردن، از دیگر تهدیدهای نظام اسلامی است و باید بدانیم آمریکایی ها چه دموکرات و چه جمهوری خواه، دشمن ملت ایران بوده و دستشان به خون شهیدان این سرزمین و ملت هایی چون مردم یمن، سوریه، عراق و فلسطین آغشته است.

دانش هسته ای چیزی نیست که آمریکا بتواند از ما بگیرد

سرلشگر صفوی همچنین با اشاره به دستاوردهای مختلف نظام اسلامی طی چهار دهه اخیر گفت: امروز پیشرفت های فضایی، علمی، نانوفناوری، پزشکی و... را در کشور شاهد هستیم و همچنین ما به دانش هسته ای دست یافته ایم و این چیزی نیست که آمریکا بتواند از ما بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانش ساخت ماهواره های مخابراتی و تلویزیونی در ایران اسلامی بومی شده و روند رشد علمی خوبی برقرار است به طوری که در سراسر کشور بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در بعد خدمت رسانی طی ۳۸سال گذشته در تامین زیرساخت ها و امکانات روستاها و شهرها، پیشرفت های قابل ملاحظه ای حاصل شده، اگرچه هنوز هم با مشکلاتی در روستاها و برخی شهرها مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی در کشور نیز طی این سال ها با رشد و پیشرفت چشمگیری نسبت به گذشته همراه بوده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در حال حاضر ۶۲درصد جمعیت کشور شهرنشین و عمدتا مصرف کننده هستند، اگرچه در شهرها صنعت فعال شده است، به طور مثال استان مرکزی بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

لزوم تلاش دولت برای فعال شدن صنایع و ایجاد اشتغال

سرلشگر صفوی با اشاره به مشکلات کنونی صنایع استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امیدواریم دولت این واحدهای صنعتی را از مشکلات و رکود نجات دهد و به ظرفیت تولید اصلی خود برساند و به این ترتیب با بیکاری مقابله کند.

وی اظهار داشت: از بزرگترین آسیب های امروز کشور، عدم بهره گیری از ظرفیت مردمی در امور و مسائل است به خصوص جوانان که بیش از ۵۰درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما می بینیم که نرخ بیکاری بالا است و با وجود ایجاد ۷۰۰ هزار شغل طی سال گذشته، اما این میزان جوابگوی جمعیت بیکار چند میلیونی ایران نیست.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: برمبنای آنچه که در برنامه ششم توسعه طرح ریزی شده، طی سال های آتی کشور  به اقتصادی شکوفا دست خواهد یافت و از یک جهش و رشد اقتصادی برخوردار می شود که قطعا با این جهش و با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین نیروهای مسلح متعهد، ایران اسلامی تبدیل به یک کشور آباد و مستقل خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال، بار دیگر جهانیان عظمت و قدرت و عزت ملت ایران و وفاداری ملت به انقلاب و رهبر انقلاب را شاهد خواهند بود و یقین داریم ایستادگی و اقتدار ملت ما برای تمام جهان یک الگو خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل