بازدید 3369

طرح دوفوریتی برای ساماندهی استان‌های مرزی

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس از طرح دو فوریتی برای ساماندهی و توانمندسازی استان های مرزی با هدف پوشش کولبرها خبر داد و گفت: ۳۰ نفر از نمایندگان تاکنون این طرح را امضا کردند.
کد خبر: ۶۶۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 02 February 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت کولبرها افزود: در حوزه اجتماعی و مسائل مربوط به کولبرها به اندازه کافی شعار دادیم اما واقعیت آن است که هرگز به دنبال راهکارهای اجرایی که بتواند در یک مدت زمانی مشخص مشکلات این افراد را رفع کند نبوده ایم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر همبستگی بین میزان توسعه یافتگی، شاخص های اقتصادی و اجتماعی توسعه یافتگی و سهم این مناطق از سرانه درآمدهای ملی را نگاه کنیم طبق شاخص‌های ملی متوجه می شویم که ارتباطی مستقیم بین عدم توسعه یافتگی، سهم پایین برخورداری از درآمدهای ملی و رتبه های پایین شاخص های توسعه یافتگی با میزان و تعداد کولبرها در استان وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین ما در موضوع کولبرها باید به این نکته توجه کنیم که کولبرها معضل و سربار جامعه نیستند بلکه از سر ناچاری و گرفتاری جان خود را به خطر می اندازند؛ به نظر می رسد کولبرها تنها در زمستان زیر بهمن نمی مانند بلکه در تمام طول سال زیر بهمن و آوار فقر و تنگدستی گرفتار می شوند.

وی افزود: همچنین باید نگاه مان به مرز نگاهی بازرگانی و تجاری باشد تا از طریق سرمایه گذاری کردن در مرزها بتوان به مرزها امنیت داد.

حسین زاده گفت: کولبرها مرزبانان طول تاریخ هستند و در مرزها هزینه داده اند، آن ها مرزبان و مرزنشین بوده اند و باید این افراد در مسیر توسعه و آرامش قرار گیرند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم از طرحی دو فوریتی برای ساماندهی وضعیت کولبرها خبر داد وگفت: طرح دوفوریتی ساماندهی و توانمندسازی استان‌های مرزی با هدف پوشش کولبرها با حدود 30 امضا آماده شده است.

وی افزود: در این طرح به دنبال درگیر کردن وزارتخانه های کشور، کار، صنعت و وزارت امور خارجه هستیم که در راستای سرمایه‌گذاری های کلان برای ایجاد اشتغال با مجلس همکاری و همراهی های لازم را داشته باشند.

حسین زاده درباره محورهای طرح دو فوریتی ساماندهی وضعیت کولبرها تاکید کرد: در این میان به دنبال آن هستیم مرزها از این شرایط بیرون آمده و به مرزهای پایدار و بازرگانی و تجاری تبدیل شوند، همچنین تمامی جامعه آماری کولبری استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه شناسایی شده و از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند، همچنین اشتغال ثابت برای همه این ها ایجاد شود تا از این ظرفیت برای صادرات رسمی به کشورهای پیرامونی استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اکنون اشتغال پایدار این سه استان کشاورزی است که ما می توانیم این اشتغال را به عالی‌ترین مرحله ارتقاء دهیم و محصولات را به کشورهای دیگر صادر کنیم لذا ما به دنبال شغل هایی در شان افراد هستیم.

حسین زاده تاکید کرد: برای فقرزدایی از مناطق مرزی باید اقدامات لازم به کار گرفته شود که امیدواریم این طرح بتواند کمک لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از شروع به کار صحن علنی مجلس اگر بودجه سال 96 در دستور کار قرار نگیرد با 50 امضا خواستار تغییر دستور خواهیم بود تا این طرح بررسی شود در غیر این صورت بعد از پایان بررسی بودجه 96 این طرح را در دستورکار قرار خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار