بازدید 2909

تفسیر موسع شورای نگهبان با حقوق افراد جامعه در تضاد است

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مهلت اظهار نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت کاندیداها را مشخص کرده است، گفت: شورای نگهبان تفسیر موسعی از قانون کرده و این تفسیر موسع چون با حقوق افراد جامعه در تضاد است، صحیح نمی باشد.
کد خبر: ۶۶۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 02 February 2017
محمد جواد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استفساریه از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نظر من قانون در این زمینه ابهامی نداشت و مشخص بود، اساسا در جایی نیاز به تفسیر داریم که قانون از صراحت برخوردار نباشد یا قانون دقیق و شفاف نباشد، اما من از این حیث قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را از ابتدا شفاف می‌دانستم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانونگذار مدت مشخصی را برای هیئت‌های نظارت که تحت نظر شورای نگهبان هستند تعیین کرده بود و خارج از این مهلت، بررسی صلاحیت منتخبین بر عهده مجلس شورای اسلامی است که در زمان بررسی اعتبارنامه‌ها، مجلس باید به این موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفسیر و برداشتی که شورای نگهبان از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت، با متن صریح قانون در تعارض است و همین امر سبب شد تا نمایندگان طرحی را تحت عنوان استفساریه مطرح کنند که تاکنون بین مجلس و شورای نگهبان چندین بار رفت و برگشت داشته است.

فتحی متذکر شد: به نظر من شورای نگهبان به این استفساریه راضی می شود، زیرا با توجه به آنچه که مدنظر شورای نگهبان بود، مجلس نیز تغییراتی را در استفساریه ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صراحت بیان کرده است که هیئت نظارت ظرف مدت 20 روز بعد از تایید صحت برگزاری انتخابات می تواند در خصوص صلاحیت کاندیداها اظهار نظر کند، گفت: اما شورای نگهبان تفسیر موسعی از قانون کرده و این تفسیر موسع چون با حقوق افراد جامعه در تضاد است، صحیح نمی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر