بازدید 11906

هوای تهران «سالم» شد

کد خبر: ۶۶۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 02 February 2017
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران از حیث غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته، با شاخص ۹۶ در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مهر، محمد رستگاری افزود: غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز (شاخص کیفی) بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دراین مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از ۲۹ به ۲۵ و نیز میانگین ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۶ به ۵۸ کاهش یافته است.

به گفته رستگاری، در مدت یاد شده، ایستگاه های شهر ری با شاخص ۱۲۵، تربیت مدرس با شاخص ۱۲۱ و شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۱۶ آلوده ترین نقاط تهران بودند.

وی همچنین ایستگاه های اقدسیه با شاخص ۶۵، مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۶۶ و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۶۹ را پاک ترین نقاط تهران در این مدت عنوان کرد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی