بازدید 9008

خالی کردن حساب بانکی در سایت همسریابی

کد خبر: ۶۶۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 02 February 2017
مجرم سایبری با راه‌اندازی سایت‌های همسریابی و اطلاعات تلفنی، با سرقت اطلاعات حساب کاربران، موجودیشان را خالی می‌کرد.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتای استان البرز از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: در جست‌وجوی یکی از دوستان قدیمی‌ام بودم، اما موفق به یافتن شماره تلفن همراه او نشدم. یک روز به طور اتفاقی در یک سایت اینترنتی خواندم که با پرداخت هزار تومان و ثبت‌نام در این سایت، می‌توانید به شماره تلفن هر فردی که بخواهید، دسترسی پیدا کنید. من هم کنجکاو شده و برای یافتن شماره تلفن دوستم، مبلغ فوق را اینترنتی به حساب مورد نظر واریز کردم.

وی ادامه داد: دقایقی بعد سایت دچار مشکل شد. بعد از آن چند بار دیگر هم به همان طریق پول ریختم، اما نتوانستم به شماره‌ای دسترسی پیدا کنم. روز بعد دوباره این کار را تکرار کردم که متوجه شدم این سایت در حال کلاهبرداری است و فقط پول را دریافت می‌کند؛ بدون این که شماره درخواستی را در اختیارم قرار دهد. چند روز بعد هم یک میلیون تومان اینترنتی از حسابم برداشت شد. گمان می‌کنم توسط مدیر این سایت، اطلاعاتم هک و حسابم خالی شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و با دستور قاضی مهدوی‌راد، بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج، تحقیقات پلیس فتا در این باره آغاز شد. ماموران در بررسی سایت مورد نظر متوجه شدند به محض ورود به این سایت اینترنتی و پرداخت هزار تومان برای یافتن شماره تلفن مورد نظر، با توجه به نرم‌افزار جاسوسی که در این سایت نصب شده، اطلاعات بانکی کاربران در اختیار مدیر سایت قرار می‌گرفته است.

جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری با حضور در پلیس فتا، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. تحقیقات پلیس فتا ادامه داشت تا این که ماموران ردپای مردی را در شهر اردبیل به دست آورده و با هماهنگی قضایی به این شهر اعزام و متهم را دستگیر کردند.

متهم جوان با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به این کلاهبرداری‌ها اعتراف و عنوان کرد: به دلیل تبحری که در زمینه رایانه داشتم، این سایت اینترنتی و درگاه جعلی بانکی را راه‌اندازی کردم تا از مردم کلاهبرداری کنم. با این ترفند که فقط با پرداخت اینترنتی هزار تومان به شماره تلفن موردنظر دست پیدا می‌کنید، مردم را فریب می‌دادم و زمانی که آنها به این سایت پول واریز می‌کردند، اطلاعات بانکی‌شان را هک و موجودی حسابشان ر ا خالی می‌کردم. با این شیوه موجودی حساب 80 نفر از شهروندان کرجی و دیگر شهرهای کشور را خالی کردم.

وی افزود: برای این که ردی از خود برجای نگذارم، پول‌ها را به حساب روستاییان واریز و بعد از طریق پولشویی به حساب خودم واریز و برداشت می‌کردم. با این روش میلیون‌ها تومان پول نصیبم شد.

متهم ادامه داد: علاوه بر این، یک سایت همسریابی هم راه‌اندازی کردم و از مردم می‌خواستم برای عضویت در این سایت مبلغی واریز کنند. در ادامه هنگام واریز پول توسط افراد، اطلاعات حسابشان را کپی و موجودی‌شان را برداشت می‌کردم.

متهم روانه زندان شد و چند روز پیش هم برای اخذ آخرین دفاع به شعبه 21 بازپرسی دادسرای جنایی کرج انتقال یافت. او به کلاهبرداری‌هایش اعتراف و انگیزه‌اش را سودجویی برای یکشبه پولدار شدن اعلام کرد.

متهم به زندان بازگشت و پرونده وی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه ارسال شد تا بزودی پای میز محاکمه بنشیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر