بازدید 5774
۴

ازدواج بهنگام فقط مربوط به سن نیست

کد خبر: ۶۶۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 02 February 2017
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ازدواج به‌هنگام گفت: ازدواج به‌هنگام صرفا مربوط به زمان نیست بلکه شامل برخورداری از آمادگی‌ لازم از بعد روانشناختی نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، ناصر صبحی قره‌ملکی با بیان اینکه در تشکیل خانواده عوامل مختلفی از جمله مسایل اجتماعی، اخلاقی،سیاسی، اقتصادی نقش دارند، اظهار کرد: مهمترین موضوع، بعد روانشناختی است. اگر کسی از نظر ویژگی‌های روانشناختی، سلامت شخصیت و روان نداشته باشد حتی در صورت مهیا بودن سایر شرایط نمی‌تواند ازدواج موفقی داشته باشد ولی بر عکس اگر سلامت روان و شخصیت داشته باشد این فرد می‌تواند با مدیریت لازم به زندگی مشترک خود ادامه دهد. هر چند در زندگی با مشکلاتی مواجه شود اما هرگز اساس زندگی به خطر نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: انسان باید درابعاد سنی، زیست شناختی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی، مدیریتی به بلوغ لازم رسیده باشد تا با ازدواجی موفق، خانواده شادابی را تشکیل دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: خانواده سنگ بنای اصلی هر جامعه است. انسان با تولد درون خانواده، پا به این دنیا می‌گذارد، تربیت و بزرگ می‌شود و با ازدواج وتشکیل خانواده دوباره به این نهاد روی می‌آورد.

وی در ادامه با بیان این‌که انسان‌ها برای بقای نسل ناگزیراز تشکیل خانواده هستند، گفت: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از ضرورت‌های اساسی زندگی نرمال و بهنجار است.

صبحی تصریح کرد: انسان در سنین جوانی تکلیفی به نام صمیمیت در مقابل انزوا دارد و با تشکیل خانواده و انتخاب همسر، صمیمیت را انتخاب می‌کند و زندگی طبیعی خود را ادامه می دهد اما اگر به هر دلیلی نتواند همدمی برای خود برگزیند و تشکیل خانواده دهد، دچار انزوا می‌شود و رشد نرمال او با مانع مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: قطع رشد نرمال انسان موجب بروز انواع مشکلات رفتاری و اختلالات روانی می‌شود، به همین خاطر هدف اساسی ازدواج و تشکیل خانواده رسیدن به آرامش واقعی است.

صبحی در پایان آگاهی از اهداف،کارکردهای ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر، مراحل مختلف ازدواج و تشکیل خانواده، تفاوت‌ها و شباهت‌های زنان و مردان و آسیب شناسی ازدواج و خانواده را برای برخورداری از زندگی موفق، ضروری دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
ازدواجم آرزوست!!!
واسه ما که دیگه رویا شده...
مشکل ازدواج بخاطر نداشتن امنیت شغلی است شغل مناسب نداشته باشی نمی تونی برای اینده ات برنامه ریزی کنی
هر چی به دور و اطرافم بیشتر نگاه میکنم مصمم تر میشم واسه ازدواج نکردن!
مگر دیوانه است ازدواج کند و برای مهریه و نفقه به زندان برود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان