بازدید 12877
۱
لیچی، رامبوتان، دراگون‌فروت و منگوستن

تعجب نکنید؛ اینها اسم میوه‌های قاچاق است!

به غير ‌از آناناس، موز، انبه و نارگيل، همه ميوه‌هايي که وارد کشور مي‌شوند، همچون گلابي آمريکا، سيب سبز فرانسه، ليمو‌ترش ويتنام، سير چيني، گلابي‌هاي چيني و زردآلوي آفريقا، به‌صورت قاچاقي وارد مي‌شوند. علاوه بر ميوه‌هاي قاچاق موجود در بازار، کشورهايي هم هستند که بيشتر از همه در تيررس قاچاقچيان قرار دارند.
کد خبر: ۶۶۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 02 February 2017
در میان انبوهی از میوه‌های خارجی و قاچاق، میوه‌هایی هستند که با ثبت سفارش قانونی و از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند. آناناس، موز، انبه و نارگیل، در لیست میوه‌هایی هستند که به‌صورت رسمی وارد می‌شوند.

به گزارش وقایع اتفاقیه، حسين مهاجران مي‌گويد: «آناناس از سنگاپور و مالزي، موز از کشورهاي فيليپين، سومالي، بوليوي و اکوادور و انبه از کنياي آفريقا و پاکستان، به‌صورت قانوني وارد کشور مي‌شوند.» بر‌اساس اعلام رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار، نارگيل‌هاي موجود در بازار که قيمتشان از پنج هزار تا 6 هزار تومان متغير است، از کشورهايي مثل پاکستان، هندوستان، سنگاپور و مالزي و از مبادي رسمي وارد کشور مي‌شوند. اين درحالي است که شبرنگ و آلوسياه‌هاي بازار، همگي به‌صورت قاچاق از آفريقا وارد شده و به ترتيب با دو هزار و 500 و هشت هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسند.

به گفته او، به غير ‌از آناناس، موز، انبه و نارگيل، همه ميوه‌هايي که وارد کشور مي‌شوند، همچون گلابي آمريکا، سيب سبز فرانسه، ليمو‌ترش ويتنام، سير چيني، گلابي‌هاي چيني و زردآلوي آفريقا، به‌صورت قاچاقي وارد مي‌شوند. علاوه بر ميوه‌هاي قاچاق موجود در بازار، کشورهايي هم هستند که بيشتر از همه در تيررس قاچاقچيان قرار دارند.
 
«ترکيه، پاکستان و امارات از مهم‌ترين کشورهايي بوده‌اند که زير پاي قاچاقچيان و دلالان هستند تا ميوه‌هايي همچون سيب سبز، نارنگي و آناناس را وارد کنند.» اين را نايب‌رئيس اتحاديه صادر‌کنندگان و واردکنندگان ميوه مي‌گويد و در ادامه با تأييد قاچاق‌بودن همه ميوه‌هاي لوکس در بازار يادآوري مي‌کند: «همه سيب سبزهاي موجود در بازار، حتي آنهايي که داراي برچسب هستند هم به‌صورت غير‌قانوني و از کشور ترکيه وارد شده‌اند.»

نياوراني توضيح مي‌دهد: «ليچي، رامبوتان، دراگون‌فروت يا ميوه اژدها و منگوستن هندي، از آن دسته ميوه‌هاي کم‌طرفداري هستند که عمدتا از امارات و به‌صورت قاچاق وارد کشور مي‌شوند.» همچنين به گفته او، همه بادام‌هاي آمريکايي موجود در بازار هم به‌صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
گلابی های چینی واقعا مزخرف هستند. وقتی می خوری به نظرت می آید که سیب زمینی خام را گاز می زنی و میخوری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار