بازدید 2815

به‌زودی در سوریه دولت فدرال تشکیل خواهد شد

رئیس سابق سیا در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا نباید طوری با نخست وزیر عراق رفتار کند که اینگونه برداشت شود او «عروسک آمریکا» است.
کد خبر: ۶۶۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱ 02 February 2017
رئیس سابق سیا در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا نباید طوری با نخست وزیر عراق رفتار کند که اینگونه برداشت شود او «عروسک آمریکا» است.
 

به گزارش فارس، «ژنرال دیوید پترائوس»، رئیس سابق سیا روز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا نباید طوری با نخست وزیر عراق رفتار کند که انگار وی «عروسک» آمریکاست.

پترائوس در مورد آینده منطقه مدعی شد:‌ «ما منطقه‌ای سنی نشین می‌بینیم که از درعا (جنوب سوریه) تا دیرالزور (شمال شرق سوریه) گسترده است و به زودی در مناطق تحت کنترل دولت بشار اسد، ترک‌ها و کردها دولت فدرال تشکیل خواهد شد. »

وی با بیان اینکه دولت آمریکا باید در عراق سریع اقداماتی اتخاذ می‌کرد، افزود:‌«راهبرد آمریکا در عراق تعجب انگیز بود و قابلیت استمرار داشت ولی سؤال این است که نبرد بعد از نبرد موصل چگونه خواهد بود؟»

ژنرال پترائوس در مورد «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق نیز گفت  او بهتر از همه می‌داند که باید با همه در ارتباط باشد و نیازمند یک آشتی ملی در عراق است.

وی ادامه داد:‌ «باید از العبادی بگونه‌ای حمایت کنیم که نشان ندهد  وی عروسک آمریکاست.»

رئیس سابق سیا گفت ، تنها چیزی که به صورت گسترده برای عراق مفید است، آن است که دولت مرکزی بر توزیع درآمدهای نفتی کنترل دارد و این مسئله همه را به مرکز عراق و تعامل با دولت مرکزی سوق خواهد داد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر