بازدید 2463

محکومیت عربستان برای جنایت جنگی در یمن الزامی است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: با توجه به آمار و ارقام بسیار گسترده کشته های جنگ یمن و تخریب زیرساخت های این کشور، بر اساس قوانین بین المللی این اقدامات نشان دهنده جنایت جنگی عربستان در عرصه جنگ یمن بوده و هر کدام از این مسائل برای محکومیت دولت عربستان کافی است.
کد خبر: ۶۶۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 01 February 2017
یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش اخیر مقامات سازمان ملل درباره ارتکاب جنایت جنگی از سوی عربستان در عرصه جنگ یمن، گفت: متأسفانه در سال های گذشته مجامع بین المللی به ویژه نهادهای حقوق بشری در اهداف و عملکرد دچار یک تعارض بسیار بزرگ بوده اند که این مسائل به علت وابستگی این نهادها به کشورهای سلطه گر بوده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی نهادهای بین المللی به خوبی نمی تواند حقایق موجود در عرصه بین الملل را بیان کنند و حتی اگر برخی مسائل مطرح شود، با توجه به وجود اهرم های فشار، این مسائل و مطالب مسکوت می ماند.

وی افزود: با توجه به آمار و ارقام بسیار گسترده کشته های جنگ یمن و تخریب زیرساخت های این کشور، بر اساس قوانین بین المللی این اقدامات نشان دهنده جنایت جنگی عربستان در عرصه جنگ یمن است و هر کدام از این مسائل برای محکومیت دولت عربستان کافی است.

کمالی پور ادامه داد: عملکرد سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری در رابطه با جنگ یمن نشان دهنده رویکرد و استانداردهای دو گانه این کشور در این حوزه است، زیرا از یک طرف این سازمان ها نسبت به کشتار بی رحمانه مردم یمن به دست سعودی ها سکوت کرده اند و از طرفی نسبت به هلاکت تروریست ها در سوریه واکنش منفی نشان می دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تکذیب سازمان ملل درباره ادعای مطروحه درباره کمک تسلیحاتی ایران به یمن، تصریح کرد: گزارش سازمان ملل نمایانگر ادعاهای واهی ائتلاف سعودی علیه ایران است، زیرا آن ها با فرافکنی به دنبال پنهان کردن کارنامه سیاه خود در عرصه جنگ یمن هستند.

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت داده شده، تأکید کردند که آن‌ها به تحقیقات درباره ۱۰ حمله ائتلاف عربی بین مارس تا اکتبر گذشته پرداختند که در جریان آن بیش از ۲۹۰ غیرنظامی از جمله ۱۰۰ کودک و زن کشته شده بودند.

در این گزارش آمده است: کمیته کارشناسان به این نتیجه رسید که این حملات هوایی اهداف نظامی مشروع را در هشت حمله از ۱۰ حمله مذکور هدف قرار نداده است و برخی از این حملات را تقریبا می‌توان جنایت جنگی دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار