بازدید 6684

کاهش ابتلا به افسردگی با انجام ورزش در دوران کودکی

کد خبر: ۶۶۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 01 February 2017
بر اساس آخرین مطالعه محققان، تحرک فیزیکی و انجام ورزش در دوران کودکی می‌تواند عامل مهمی در تأمین سلامت روانی افراد در بزرگسالی باشد.

به گزارش فارس، آخرین تحقیقات نشان داده است، کودکان تنبل بیش از دیگر کودکان در معرض ابتلا به افسردگی در بزرگسالی هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده، تحرک کودکان می‌تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های متعدد، احتمال دچار شدن آنها به افسردگی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. لذا خانواده‌ها اگر داشتن کودک شاد برایشان ملاک است باید فرزندان خود را به تحرک و ورزش مجبور کنند تا بتوانند سلامتی و شادی روحی آنان در بزرگسالی را تأمین کنند.

دانشمندان با تحقیقات 4 ساله روی 800 کودک از سن 6 تا 10 سالگی آنها، به این نتیجه رسیدند که بین فعالیت کودکان و تعادل روحی آنها ارتباط مستقیم وجود دارد؛ کودکانی که فعالیت‌های فیزیکی دارند شانس بیشتری در برخورداری از سلامت روانی دارند.

از سال 1980 تا سال 2000 آمار نوجوانان 15-16 ساله مبتلا به افسردگی تقریبا دو برابر افزایش داشته که این از بی‌تحرکی و عدم فعالیت‌های فیزیکی آنها نشأت می‌گیرد؛ گرچه بقیه مسائل نیز به پدید آمدن آن دامن می‌زند و شدت آن را حتی بیشتر می‌کند. با توجه به اینکه مسائل گوناگونی می‌تواند سلامت روانی بچه‌ها را به خطر بیاندازد، با فعالیت‌های فیزیکی می‌توان این مسئله را تا حد زیادی کاهش داد.

به همین منظور توصیه می‌شود والدین به عنوان الگوهای کودکان، عادات خوب را در فرزندانشان تقویت کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل