بازدید 7714

طرح تعطیلی مدارس در زمستان

کد خبر: ۶۶۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 01 February 2017
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با انتقاد از طرح تعطیلی چند روزه مدارس در فصل زمستان گفت: این طرح فقط یک مُسکن ضعیف برای کاهش آلودگی هوا است و باید چاره‌ای اساسی برای آلودگی هوا و کاهش آلاینده‌ها اندیشیده شود.

 به گزارش تسنیم، موسی‌الرضا ثروتی درباره طرح پیشنهادی سازمان محیط زیست مبنی بر جایگزینی بخشی از تعطیلات تابستانی با فصل زمستان که با وارونگی هوا مواجه هستیم، اظهار کرد: باید از مسئولان مطرح‌کننده این طرح پرسید که تعطیلی یک یا دو هفته‌ای دانش‌آموزان در فصل زمستان چه تاثیری در آلودگی هوا دارد.

وی تاکید کرد: به‌طور حتم انتقادهایی نسبت به طرح تعطیلی چند روزه مدارس در زمستان وجود دارد و این مهم فقط یک مُسکن ضعیف برای کاهش  آلودگی هوا محسوب می‌شود و باید راهکاری اساسی برای این مهم اندیشیده شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر است به جای چنین طرحهایی، موضوع آلودگی هوا به‌صورت ریشه‌ای مورد توجه قرار بگیرد؛ باید راهکارهایی همانند جمع‌آوری موتورسیکلتهای کابراتوری و برقی کردن موتورها و خودروها مورد اهتمام قرار گیرد.

به گفته ثروتی اگر دولت و مسئولان سازمان محیط‌ زیست فقط موتورسیکلتهای کاربراتوری را از سطح کلانشهرها و تهران جمع‌آوری کنند نیمی از آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران قابل حل است، گفت: در سالهای گذشته، شهردار تهران تاکید داشت که موضوع آلودگی هوا به شهرداری سپرده شود و ما این طرح آقای قالیباف را به خانم ابتکار منتقل کردیم اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس نهم خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت علاقه‌ای نداشت که مسئله مقابله با آلودگی هوا را به شهرداری واگذار کند و حتی در اجرای قوانین مرتبط با کاهش آلودگی هوا هم اهتمام ویژه‌ای نداشته و ندارد.

ثروتی افزود: بنابراین هیچ اراده‌ای برای توجه به قوانین محیط زیستی و آلودگی هوا وجود ندارد چرا که متاسفانه در این برنامه‌ها مقداری سیاسی‌کاری پدید آمده است.

وی تصریح کرد: طرحهای مدنظر دولت همانند تعطیلی مدارس در زمستان فقط به‌صورت مقطعی و تا حدود پنج درصد اثر‌گذار خواهد بود؛ به همین دلیل باید راهکارهای اساسی برای آلودگی هوا اندیشیده شود.

به گزارش تسنیم،  علی‌اصغر رجبی؛ مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست شهریور ماه امسال از بررسی کارشناسی این سازمان برای تغییر ساعت دستگاهها و ادارات به‌همراه کاهش ایام و ساعت مدارس خبر داده و گفته بود: نتیجه بررسیها به‌زودی به دولت ارائه می‌شود تا هیئت وزیران درباره آن تصمیم‌گیری کند؛ بسته مدیریت تقاضای سفر شامل تغییر ساعات شروع و پایان ساعات کار کارمندان دستگاههای مختلف، کاهش ساعت و ایام تعطیلی مدارس و تغییر زمان تعمیرات اساسی واحدهای صنعتی از تابستان به زمستان است.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در آخرین روز شهریور ماه از  امکان تعطیلی دوهفته‌ای، سه‌هفته‌ای و حتی یک‌ماهه مدارس در زمان آلودگی و پایداری هوا در فصول سرد خبر داده بود و تاکید کرد که این برنامه در حال بررسی است.

همچنان بعد از گذشت چند ماه از بررسی‌ها نتیجه نهایی در رابطه با این طرح اعلام نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان