بازدید 6145
۴

عقب نشینی 560 واحدی شاخص بورس با بازگشایی بانک تجارت

امروز چهارشنبه 13 بهمن ماه آخرین روز هفته معاملاتی را درحالی سپری کردیم که نماد بانک تجارت نیز بعد مدت‌ها بازگشایی شد و باعث ریزش 560 واحدی شاخص کل بورس شد.
کد خبر: ۶۶۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 01 February 2017
امروز چهارشنبه 13 بهمن ماه آخرین روز هفته معاملاتی را درحالی سپری کردیم که نماد بانک تجارت نیز بعد مدت‌ها بازگشایی شد و باعث ریزش 560 واحدی شاخص کل بورس شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، مدیران بانک صادرات اما برخلاف دو بانک دیگر و حتی دیگر بانک‌های کوچکتر مانند پست بانک، درخواست سازمان بورس و مطالبه سهامداران مبنی بر ارایه آخرین وضعیت برای فراهم شدن بازگشایی نماد را اجابت نکرده و تا به امروز گزارش حسابرسی شده 6 ماهه و عملکرد 9 ماهه را در کدال منتشر نکرده و حتی حاضر به ارایه توضیحات درباره دلایل شاید منطقی این تاخیر و زمان تقریبی انتشار اطلاعات هم نشده اند؛ آن هم در شرایطی که معاون سابق نظارتی بانک مرکزی، قائم مقام و عضو هیات مدیره آن است.

ازسویی لیزینگ رایان سایپا طی روزهای آینده ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در بورس پذیره نویسی می‌کند. این اوراق 4 ساله و با نام با نرخ سود علی الحساب 18 درصدی (با پرداخت سود هر 3 ماه) منتشر می‌شوند تا صرف تأمین مالی تأمین مالی بخشی از منابع مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان برای خرید و لیزینگ خودرو شود. قیمت هر ورقه 100 هزار تومان تعیین شده که برای 5 روز کاری پذیره نویسی و سپس معاملات ثانویه آن آغاز خواهد شد.

تامین سرمایه امید نیز به عنوان اولین تأمین سرمایه، درج نماد و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در سال جاری یا سال بعد  در بورس شد.



در بازار امروز، معاملات گروه خودرو بعد از چند روزسبزپوشی، در دامنه منفی دنبال شدند؛ با این حال قطعه سازانی نظیر خچرخش، خاهن، خمحور و خموتور در دامنه مثبت معامله شدند.

با اعلام ناظر بازار، نماد معاملاتي شركت‌هاي صنايع ريخته‌گري ايران (خريخت) و لوله و ماشين سازي ايران (فلوله) با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1395/12/30 و رينگ سازي مشهد (خرينگ) با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1396/12/29، با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله شدند.

در پایان معاملات امروز که همچنان کم حجم بود، با بازگشایی نماد بانک تجارت بعد از چند ماه شاخص کل بورس به یکباره 560 واحد افت کرد و به ارتفاع 77 هزار و 414 واحد نزدیک شد. شاخص هم وزن نیز 98 واحد افت کرد و به رقم 15 هزار و 641 واحد رسید. ارزش معاملات نیز 1966 میلیارد ریال شد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد فملی با 45 واحد و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد وتجارت با  370 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نز از آن خساپا با 153.3 میلیارد ریال به عهده گرفتند.

در فرابورس نیز آیفکس افت 0.6 واحدی را تجربه کرد و روی عدد 849 واحد قرار گرفت. ارزش معاملات نیز 1080 میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر بر شاخص را نمادهای دماوند با 1.05 واحد منفی و شراز با 0.68 واحد مثبت به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد غگلپا با 44.9 میلیارد ریال بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
بانکها یکی پس از دیگری با یک دستور یک شبه سهامدارانشان رو بخاک سیاه نشوندن و بیچاره شون کردن خدا ازشون نگذره
بی خود نیست که حقوق های نجومی ، پاداش های آنچنانی ، وام های کهکشانی و هزاران مزایای ریالی و دلاری می گیرند . قطعا عملکرد مشعشعی داشته اند . حالا تشعشع عملکرد آقایان از ما بهتر چندتا سهامدار فلک زده را بسوزاند به کجا برمی خورد ؟
بانکها وقتی ورشکسته شده اند . خوبه بورس سقوط نکرده است هنوز !!
این تازه اولشه ریزش های اصلی هنوزمونده ! خیلی دوست دارم فرداتیترروزنامه دنیای اقتصادراببینم احتمالاتیتراولش رابه خبرجشنواره فیلم فجر اختصاص خواهدداد !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار