بازدید 2028

مارتین شولتز: «ترامپ» غیر آمریکایی عمل می کند

رقیب «آنگلا مرکل» در انتخابات صدر اعظمی آلمان با انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری تازه کار آمریکا، سیاست های وی را مغایر با ارزش های لیبرال توصیف کرد.
کد خبر: ۶۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 01 February 2017
رقیب «آنگلا مرکل» در انتخابات صدر اعظمی آلمان با انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری تازه کار آمریکا، سیاست های وی را مغایر با ارزش های لیبرال توصیف کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «مارتین شولتز» نامزد حزب چپ میانه (سوسیال- دموکرات) در انتخابات صدر اعظمی آلمان و رئیس سابق پارلمان اروپا، سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار آمریکا را «غیر آمریکایی» توصیف کرد و به وی در خصوص احتمال لغو تحریم های روسیه هشدار داد.

وی در یکی از شدیداللحن ترین اظهارنظرهایی که از جانب یکی از سیاستمداران برجسته آلمانی در انتقاد از ترامپ بیان شده است، گفت: اتحادیه اروپا باید برای دفاع از ارزشهای لیبرال بپا خیزد.

شولتز افزود: به عنوان صدر اعظم (احتمالی) آلمان، اگر ترامپ بخواهد چنین توپ ویرانگری را به درون ارزش های لیبرال ما بغلطاند، به او خواهم گفت که آلمان و اروپا سیاستی مشابه وی اتخاذ نمی کنند.

کنایه وی در این موردِ بخصوص متوجه سیاست های مهاجرتی ترامپ مبنی بر لغو ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برای بازه زمانی ۹۰ روز است- اقدامی که اعتراض مردم و چهره های سیاسی-فرهنگی در سراسر جهان  را به همراه داشت.

انتخابات صدر اعظمی آلمان در ماه میلادی سپتامبر برگزار می شود و آن گونه که از نظرسنجی ها بر می آید، حزب چپ میانه از اقبال خوبی در رقابت پیش رو برخوردار است.

شولتز در خصوص لغو تحریم های روسیه نیز بار دیگر بر تکرار موضع آلمان تاکید کرد و گفت: مادامی که پیمان صلح «مینسک» به طور کامل اجرا نشود، تحریم های مسکو نیز به قوت خود باقی خواهد بود.

گفتنی است که مواضع شولتز با مرکل در خصوص عدم لغو تحریم های روسیه همسو است اما برخی از سوسیال دموکرات ها از تمایل به لغو این تحریم ها سخن می گویند.

آمریکا و کشورهای اروپایی به بهانه ضمیمه شدن «کریمه» به خاک روسیه، تحریم هایی را علیه مسکو وضع کردند حال آنکه علیرغم امتناع روسیه و تلاشی که برای تحقق پیمان مینسک می کند، اتهام دامن زدن به جریان های جدایی طلب شرق اوکراین را نیز به این کشور نسبت می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل