بازدید 4283

کابوس تخریب در مدارس قشم

13 مدرسه جزیره قشم در فهرست مدارس تخریبی قرار دارد و فرسودگی بالای ساختمان یکی از قدیمی ترین مدارس مرکز شهر قشم، دانش آموزان را مجبور به نشستن در چادرها کرده است.
کد خبر: ۶۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 01 February 2017
13 مدرسه جزیره قشم در فهرست مدارس تخریبی قرار دارد و فرسودگی بالای ساختمان یکی از قدیمی ترین مدارس مرکز شهر قشم، دانش آموزان را مجبور به نشستن در چادرها کرده است.

به گزارش مهر، بعد از نزول رحمت الهی در شهرستان قشم، وجود فضای غیر استاندارد در برخی مکان‌ها و معماری شهر مشهود شده است. سرازیر شدن گل و خاک در مسیرهای تردد شهری و ایجاد هوای ناسالم به خاطر پراکنده شدن این خاک ها تا آبگرفتگی برخی مکانها و خیابان های شهری از جمله آنهاست.

اما مهمترین موضوع در این بین آسیب جدی به برخی منازل و مدارس است که بر اثر نشست زمین اتفاق افتاده و جان برخی از همشهریان این جزیره با خطر مواجه شده است.

نمونه بارز این اتفاق مدرسه بلال قشم است که به صورت چرخشی و جمعا ۵۰۰ دانش آموز ابتدایی بدون آگاهی از خطر موجود در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند.

وجود ترک های عمیق در دیوار و سقف این مدرسه کهنه که قدمت آن به ۴۳ سال می رسد، بیش از پیش گواهی وجود خطر برای دانش آموزان این مدرسه را نمایان می سازد.

بهرام پوراشرف مدیر آموزش وپرورش قشم می گوید: شش سال است که مدرسه بلال در طرح اولویت مدارس تخریبی جهت بازسازی است و مکاتبات لازم با اداره کل نوسازی هرمزگان صورت گرفته است.

وی افزود: سال تأسیس این مدرسه به سال ۱۳۵۲ بر می گردد و یکی از اولین مدارس تأسیس شده در این جزیره است.

این مسئول تصریح کرد: بعد از اطلاع از وخامت فضای مدرسه که بر اثر نشست زمین بعد از بارندگی های اخیر روی داده، دستور تخلیه کلاس ها صادر شد و با همکاری هلال احمر شهرستان دانش آموزان در چادرهای این سازمان استقرار پیدا کردند.

مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: پس از بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد مقرر شد که پس از برگزاری جلسات فنی، نسبت به ساخت کلاس های پیش ساخته اقدام شود.

پوراشرف ضمن اینکه به رطوبت بالا در این جزیره و تأثیر آن در فرسودگی ساختمان ها نسبت به سایر شهر ها اشاره کرد، بیان داشت: بیش از ۱۳ مدرسه تخریبی دیگر در این جزیره وجود دارد که نیاز فوری به بازسازی دارند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل