بازدید 2731
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) مطرح کرد:

۱۸۱۳ اتاق فکر علیه ایران فعالیت می‌کنند

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، گفت: ۱۸۱۳ اتاق فکر علیه ایران فعالیت می‌کنند که ما روی ۱۵۰ عدد از آنها تمرکز کرده و کارهایشان را رصد کردیم.
کد خبر: ۶۶۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 01 February 2017
به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 13 بهمن) در نشست خبری همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ، اظهار کرد: پیدایش انقلاب اسلامی، اهداف جبهه استکبار را به خطر انداخت، به همین دلیل آنها از تمام ابزارهای خود برای مقابله با این خطر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آرمان بلند انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام بر جهان و احیای فرهنگ و تمدن اسلامی است، خاطر نشان کرد: این آرمان بلند شعاع اثر و دامنه تمدن غرب و شرق را تحت تاثیر قرار داد و طبق آیات قرآن کریم آینده از آن جبهه حق است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با اشاره به تهدیداتی که متوجه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: از اول انقلاب تاکنون ما تهدیدات زیادی را از جانب دشمن شاهد بود‌ه‌ایم، مانند غائله‌های قومی و تجزیه‌طلب اول انقلاب که با هشیاری عوامل اصلی انقلاب و بیداری مردم این توطئه خنثی شد.

سردار حسنی‌آهنگر ادامه داد: در مرحله دوم، 5 کودتا برای سرنگونی جمهوری اسلامی طراحی شد که به شکست انجامید و در مرحله بعد حذف عناصر اصلی انقلاب و ترور آنها در دستور کار دشمن قرار گرفت اما با تمامی این اقدامات آنها به هدف خود برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب نرسیدند و پس از آن یک جنگ سخت را با سردمداری صدام علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند که در دنیا بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در دوران دفاع مقدس استکبار شرق و غرب علیه یک کشور با هم متحد شدند، تصریح کرد: ملت ایران با رهبری حضرت امام (ره)، از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد و به اعتراف استکبار جهانی پیروز میدان جنگ ملت ایران بود و شاهد بودیم که برای اولین بار هیچ قسمتی از خاک ایران توسط دشمن جدا نشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی دشمن برنامه‌ریزی جدیدی را برای مقابله با جمهوری اسلامی طراحی کرد، گفت: در این مرحله آنها وارد عرصه نخبگانی شدند و جنگ در حوزه فرهنگی را شروع کردند که مسئولین ما باید به ابعاد نقشه جامع دشمن توجه داشته و خودشان به عنوان بازیگر این صحنه پیچیده به کار گرفته نشوند.

سردار حسنی‌آهنگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته درباره جنگ و ناتوی فرهنگی، خاطر نشان کرد: ما باید به عنوان یک نهاد علمی نقشه دشمن در ناتوی فرهنگی را بررسی کنیم، البته برای دنبال کردن آرمانهای بلند انقلاب و تحقق آنها با تهدیدات جدی روبرو هستیم که از جمله این تهدیدات و مهمترین آنها نفوذ جریانی و شبکه‌ای است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف جریان نفوذ عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی بسیار مهمتر از بقیه ابعاد نفوذ است زیرا هم تشخیص آن کار سختی است و هم اثربخشی بیشتری دارد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با اشاره به برگزاری همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ توسط این دانشگاه، اظهار کرد: ما برای جامه‌عمل پوشاندن به بیانات مقام معظم رهبری این همایش را ترتیب داده‌ایم و مسئولیت دبیرخانه دائمی آن برعهده پژوهشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه امام حسین (ع) است.

سردار حسنی‌آهنگر ادامه داد: تاکنون 76 نشست تخصصی را در این حوزه در قالب کارگروه‌های 9 گانه برگزار و یک مرحله همایش را در سطح نیروهای مسلح در 12 آبان ماه امسال برگزار کردیم.

وی درباره تاریخ برگزاری همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ، عنوان کرد: این همایش در تاریخ 17 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود و سخنران ویژه آن، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه است و پس از ایشان سردار احمدیان، سردار جلالی، سرلشکر محسن رضایی و آقای الله‌یاری جزو سخنرانان اصلی این همایش خواهند بود. همچنین سخنران اختتامیه این همایش آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با اشاره به محورهای اصلی این همایش خاطر نشان کرد: همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ 5 محور اصلی دارد که عبارتند از، مفاهیم و مبانی نظری، مصداق‌شناسی و مطالعات تطبیقی، راهبردشناسی، روشهای پیشگیری و گونه‌شناسی جریان نفوذ است.

سردار حسنی‌آهنگر با بیان اینکه مقالاتی که در این همایش ارائه خواهد شد به دو شیوه جمع‌آوری شده است، گفت: ما یک فراخوان عمومی به دانشگاه‌ها، مراکز علمی کشور دادیم که از این طریق 185 مقاله تایید شده است و همچنین 15 مقاله هم به صاحب‌نظران در این حوزه سفارش دادیم که مجموعا در روز پایانی همایش 200 مقاله به عنوان کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه امام حسین (ع)، کادرسازی برای ماموریتهای سپاه است، اظهار داشت: سعی ما این است که بتوانیم دانشگاه طراز انقلاب اسلامی باشیم و همانطور که حفظ دستاوردهای انقلاب ماموریتهای اصلی سپاه پاسداران است، دانشگاه امام حسین (ع) هم در این زمینه ماموریت‌های جدی دارد و هر جا احساس کنیم تهدیدی این دستاوردها را مورد خدشه قرار می‌دهد ورود پیدا می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با بیان اینکه ما در این همایش نقشه جامع دشمن درباره سازماندهی جریان نفوذ را استخراج کرده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم لایه‌های مختلف این نقشه را به عنوان یک مرکز دانشگاهی برای مسئولین تبیین کنیم و در انتهای همایش به عنوان یک نظریه مدیریتی به آنها ارائه دهیم.

سردار حسنی‌آهنگر با بیان اینکه بعضی مسئولین ناخواسته کارهایی انجام داده‌اند که پازل دشمن را تکمیل کرده است، ادامه داد: در نوک جریان نفوذ، رئیس جمهور آمریکا قرار دارد که سیاستگذاری در این حوزه را برعهده دارد و شورای امنیت ملی آمریکا به او کمک می‌کند. در مرحله بعدی تصمیم‌سازان هستند که متشکل از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا و 21 لابی صهیونیستی است. لایه بعدی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند و پس از آنها 1813 اتاق فکر علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که ما روی 150 عدد از آنها تمرکز کرده و کارهایشان را رصد کردیم. همچنین در آمریکا 2300 دانشگاه علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و پس از آنها غول‌های صنعتی آمریکا هستند.

وی افزود: پس از آن سیستم یا نظام تدوین راهبرد است که وظیفه این حوزه را وزیر امور خارجه آمریکا برعهده دارد و معاونت دیپلماسی او یک برنامه جامع نفوذ در جمهوری اسلامی تدوین کرده و روی نقاط قوت ما که حوزه‌های علمیه، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند، برنامه‌ریزی کرده است. همچنین آنها برای تغییر ذائقه و باور مردم و نظام محاسباتی نخبگان و برای مسئولان هم برنامه دارند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با بیان اینکه امروز 160 مرکز در آمریکا و اروپا راهبردهای جریان نفوذ را به اقدامات عملی تبدیل می‌کنند، عنوان کرد: دلیل تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی عمل کردن در سالهای اخیر آگاهی از همین موضوع است. مسئولان ما باید به لایه‌های بالایی جریان نفوذ توجه کنند تا بتوانند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند. محوریت کار دیپلماسی عمومی جریان نفوذ شناسایی نخبگان در قالب فرصت مطالعاتی برای القای تفکر آمریکایی به آنها و تشکیل لایه بزرگی از شبکه داخلی نفوذ است.

سردار حسنی‌آهنگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه شناسایی سطح عملیاتی و پیاده‌نظام دشمن توسط دبیرخانه دائمی همایش در آینده هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از آفت‌های کار علمی این است که ما خیلی زود وارد مصداق‌ها شویم و از دشمن راهبردی خود غفلت کنیم. ما به عنوان پاسدار انقلاب ماموریت خود می‌دانیم که با نفوذ دشمن مقابله کنیم و شیوه این مقابله را مقام معظم رهبری با مطرح کردن بحث جهاد کبیر نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز در برنامه‌های دشمن دیگر گرفتن خرمشهر ملاک نیست. دشمن به دنبال تغییر شالوده فرهنگی کشور ما از طریق اثرگذاری بر روی خانواده‌ها و به خصوص مادران جامعه است که اگر این اتفاق بیفتد دیگر ما نمی‌توانیم در عرض یک یا دو دهه آن را ساماندهی کنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با اشاره به تقدیرهایی که در جریان این همایش صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: از کسانی که در مقابله با تهدید نفوذ فیلم ساخته‌اند و یا کارهای پژوهشی و فعالیت‌های فرهنگی هنری داشته‌اند از 12 نفر از آنها در روز همایش تقدیر می‌شود که یکی از آنها مرحوم شایان‌فر است که پرچم مقابله با نفوذ دشمن را در زمان حیات خود بالا نگه داشته بود. همچنین به 3 نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی همایش هم جوایزی اهدا خواهد شد.
منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل