بازدید 6107

وضعیت جوی راه های کشور

کد خبر: ۶۶۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 01 February 2017
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، از بارش شدید برف در محورهای شمالی و غربی کشور خبر داد و گفت: مسافران از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

به گزارش مهر، سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور گفت: در حال حاضر در استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق استان تهران، محور سرخه - سمنان، شاهرود، میامی و سمنان - دامغان در استان سمنان و محور پیرانشهر - سردشت، همچنین تکاب - شاهین‌دژ در استان آذربایجان‌غربی شاهد بارش شدید برف و کندی تردد خودروها در جاده‌ها هستیم.

وی افزود: در محورهای توسکستان در استان گلستان، محور اسالم ـ خلخال در استان گیلان، همچنین محور خرم‌آباد ـ بروجرد در استان لرستان، محور کرج ـ چالوس و هراز در استان البرز و آزادراه ساوه - همدان در استان مرکزی از ساعاتی پیش بارش شدید برف آغاز شده که به دلیل شدت بارش، محور کرج ـ چالوس مسدود شده است.

رحمانی با اعلام اینکه تلاش برای بازگشایی محور کرج - چالوس همچنان ادامه دارد، افزود: در برخی از محورها نظیر سردشت - پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، اسالم - خلخال در استان گیلان، آستارا ـ اردبیل در استان اردبیل تردد فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است و مأموران پلیس راهور از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات ایمنی و زمستانی هستند، در مسیرهای کوهستانی جلوگیری به عمل می‌آورند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با معرفی محورهای مه‌گرفته نیز گفت: در محورهای باغچه ـ تربت‌حیدریه و باغچه ـ نیشابور در استان مشهد و محور ارومیه ـ سرو در استان آذربایجان و محور مشکین‌شهر - پارس‌آباد در استان اردبیل شاهد پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید هستیم. تردد خودروهای عبوری در این محورها نیز با توجه به کاهش دید با کندی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: تردد در محورهای داران ـ الیگودرز، سمیرم - یاسوج به دلیل بارش شدید باران و لغزنده بودن جاده با کندی صورت می‌گیرد. بر همین اساس رانندگانی که قصد سفر به محورهای ذکر شده را دارند، لازم است حتماً وسایل نقلیه خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی مناسب زمستانی مجهز کنند.

وی افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها در استان‌های غربی و شمالی کشور و بر اساس تدابیر اتخاذ شده پلیس راهور، از حرکت خودروهای فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در مسیرهای برفی جلوگیری به عمل می‌آید. مسافران توجه داشته باشند که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه، از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با تلاش مأموران پلیس راهور و همچنین راهداری، هم‌اکنون محور کرج - چالوس که به دلیل بارش برف، ساعاتی مسدود شده بود، بازگشایی شده و تردد در آن ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل