بازدید 2121
عارف در یادداشتی مطرح کرد:

انحصارگرایی از سوی هر جریان سیاسی محکوم به شکست است

رئیس فراکسیون امید در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی در سایت شخصی خود ضمن تبیین شاخصه‌های گفت‌وگوی ملی از بزرگان نظام و نهادهای مسئول خواست برای تحکیم نظام اسلامی از ایجاد شقاق و فاصله بین خانواده بزرگ انقلاب جلوگیری و راه را برای حضور همه سلایق که دل در گرو آرمانهای انقلاب دارند فراهم کنند.
کد خبر: ۶۶۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 01 February 2017
رئیس فراکسیون امید در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی در سایت شخصی خود ضمن تبیین شاخصه‌های گفت‌وگوی ملی از بزرگان نظام و نهادهای مسئول خواست برای تحکیم نظام اسلامی از ایجاد شقاق و فاصله بین خانواده بزرگ انقلاب جلوگیری و راه را برای حضور همه سلایق که دل در گرو آرمانهای انقلاب دارند فراهم کنند.

متن این یادداشت محمدرضا عارف به شرح زیر است:

 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصتی است تا به بازخوانی دستاوردهای این انقلاب ارزشی و مردمی بپردازیم. به نظرم انقلاب مبدأ تحول برای نظام، جامعه و همه مردم ما بوده است. انقلاب اسلامی ایران واقعه بزرگی در نه ایران بلکه در منطقه و حتی در جهان بود.

ملت بزرگوار ایران برای گذر از وضع ناگوار دوران رژیم پهلوی و رسیدن به وضعیت مطلوب قیام کرد آن هم با دستهای خالی ولی با هدایت معنوی امام عزیزمان که با رهبری بی نظیر خود مدیریت انقلاب را بر عهده داشتند. انقلاب اسلامی ایران برای رهایی انسان و برای برداشتن قیدها و زنجیرها و برای حرمت نهادن به آزادی‌های فردی و برای از بین بردن استبداد و وابستگی به بیگانه و عوامل عقب ماندگی کشور صورت گرفت. انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب آزاد کننده بود و این آزادی باید در همه عرصه‌ها باشد به همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی، رأی، آزادی، حرمت مردم و عدالت باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

امسال در حالی سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که دو شخصیت طراز اول انقلاب یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی در میان ما نیستند و مطمئناً پر کردن خلأ وجودی آن بزرگواران بسیار سخت است. تکریم بزرگان انقلاب وظیفه همه مردم و مسئولین است و کسانیکه دانسته یا ندانسته به شخصیت‌های برجسته نظام چه آنها که در قید حیات هستند و چه کسانیکه در میان ما نیستند و مورد محبت مردم قرار دارند اهانت می‌کنند بدانند که عملشان مصداق خاک پاشیدن بر روی خورشید است و جایگاه این شخصیتها نزد مردم مطمئناً ارتقاء پیدا خواهد کرد.

در دهه پنجم انقلاب باید بیش از گذشته قدر انقلاب را بدانیم و به یاد بیاوریم که رمز توفیق ما در صحنه‌های مختلف وحدت و همبستگی ملی بوده است. شاخصه اصلی وحدت و همبستگی ملی گفت وگو و تقویت اشتراکات است آنچه که امروز به واسطه برخی سوء تفاهم‌ها باعث شده است بین برخی یاران انقلاب فاصله بیافتد دور شدن از اصل محوری گفت وگو است به همین  دلیل و به خاطر احساس خطری که از فاصله بین یاران انقلاب احساس می‌شود فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرح گفت وگوی ملی را اعلام کرد. اگر فرد یا افرادی به اصل گفت وگو اعتقادی نداشته باشد و معتقد باشند جریانات مختلف سیاسی نمی‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند باید در انقلابی بودن آنها تردید کرد.

آنچه که در دنیای امروز باعث ایجاد شقاوت‌ها و رود رو قرار گرفتن‌های نظامات مختلف شده است باور نداشتن به گفت وگو است. وقتی از گفت وگوی تمدن‌ها و ادیان الهی در دنیا صحبت می‌کنیم باید در داخل نظام جمهوری اسلامی هم به این اصل مهم یعنی گفت‌وگوی ملی اعتقاد و باور داشته باشیم. یکی از شاخصه‌های مهم گفت وگوی ملی ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی است در سال‌های گذشته به خاطر اولویت قرار ندادن منافع ملی آسیب‌های زیادی متوجه کشور شده است.

اصرار بر حذف رقیب با برچسب زدن‌های ناورا آن هم از طریق تریبون‌های رسمی کشور چالش‌های جدی در داخل نظام اسلامی ایجاد کرد. اصلاح طلبان در عمل نشان داده‌اند که خواستار گفت وگو هستند و اگر در گذشته به خاطر شرایطی خاص بین بخشی از این جریان سیاسی و حاکمیت فاصله افتاد و در ایجاد این فاصله جریان رقیب هم بی تأثیر نبود حال در شرایط کنونی می‌خواهند با محوریت قرار دادن اصل گفت وگوی ملی در کم کردن و از بین بردن این فاصله تلاش کنند. اصلاح طلبان خود را بخشی از حاکمیت می‌دانند و انتظار دارند ارکان قدرت هم در بستر سازی برای گفت وگوی ملی سهیم باشند. به همین دلیل به عنوان خدمت گزار مردم در مجلس شورای اسلامی که از ابتدای انقلاب در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده‌ام از همه بزرگان کشور، جریانات مختلف سیاسی و نهادهای مسئول می‌خواهم برای تحکیم نظام اسلامی از ایجاد شقاق و فاصله بین خانواده بزرگ انقلاب جلوگیری کنند و راه را برای حضور همه سلایق که دل در گرو آرمانهای انقلاب دارند فراهم کنند. تجربه نشان داده است انحصارگرایی از سوی هر جریان سیاسی در نهایت محکوم به شکست است به همین دلیل با رجوع به اهداف انقلاب و بازخوانی آرمانهایی که به خاظر رسیدن به آن هزینه‌های زیادی ملت ایران متحمل شده است در تعالی بخشیدن نام ایران اسلامی در صحنه بین الملل تلاش کنیم که این مهم جز با وحدت و همدلی در داخل خانواده انقلاب و گفت‌وگو و تعامل برای رسیدن به تفاهم حداکثری در چارچوب ارزشهای نظام و حاکمیت قانون اساسی بعنوان میثاق ارزنده ملی میسر نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان