بازدید 2778

بهبود روابط تهران و ریاض نیازمند میانجی‌گر نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: قطعا برای بهبود روابط تهران و ریاض نیازی به میانجی نیست، بلکه تحقق این مسئله نیازمند تغییر رفتار و عملکرد سعودی ها در عرصه منطقه ای است.
کد خبر: ۶۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 01 February 2017
سیدمحمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره میانجی‌گری مقامات کویت برای بهبود روابط ایران و عربستان، گفت: به نظر من توسل به هر کشور دیگری حتی عمان یا کویت، در روابط میان ایران و عربستان اثری ندارد، زیرا هم ما مواضع و رفتارهای مقامات ریاض را به خوبی می شناسیم و هم آن ها از رویکردها و سیاست های ما با خبر هستند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا برای بهبود روابط تهران و ریاض نیازی به میانجی نیست، بلکه تحقق این مسئله نیازمند تغییر رفتار و عملکرد سعودی ها در عرصه منطقه ای است.

وی افزود: عربستان از آغاز انقلاب اسلامی رویکرد خصمانه و دشمنانه ای را علیه ملت ایران اتخاذ کرد و از همان دوران با حمایت مالی و تسلیحاتی عراقی ها، دشمنی خود با کشورمان را علنی کرد و در سالهای اخیر نیز با حمایت از گروهک های تروریستی مانند گروهک ریگی این روند را ادامه داد.

ابطحی ادامه داد: ایران از ادوار گذشته به علت وجود مکه و مدینه و امور دینی برای کشور عربستان احترام ویژه ای قائل بود و هزاران نفر از حجاج ایرانی برای انجام اعمال حج به این کشور سفر می کردند که این مسئله دارای منافع مالی بسیاری برای این کشور بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در شرایط کنونی عربستان باید برای بهبود روابط با ایران قدم های مثبتی بردارد، زیرا سرآغاز تمام مشکلات و اختلافات مقامات جوان این کشور بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: مقامات برخی کشورهای کوچک عربی برای مطرح کردن خود دست به اظهاراتی مانند میانجی‌گری بین ایران و عربستان می زنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار