بازدید 2321

گزارش رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح گزارش انجمن چشم پزشکی ایران در جلسه روز گذشته کمیسیون متبوع خود پرداخت.
کد خبر: ۶۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 01 February 2017
محمدنعیم امینی فرد در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته (12 بهمن ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود:‌ در این جلسه رئیس انجمن چشم پزشکی به همراه اعضای هیأت مدیره حضور داشتند و گزارشی در مورد پیشرفت ها در حوزه چشم پزشکی و مشکلات این انجمن ارایه دادند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست به مشکلاتی که مانع ارتقای وضعیت بهداشت،‌ درمان و پژوهش می شود پرداخته شد چراکه امروزه در حوزه چشم پزشکی جزو کشورهای صاحب رتبه در سطح منطقه هستیم و با استفاده از آخرین تکنولوژی ها به حدی رسیده ایم که معمولا بیمار برای درمان بیماری های مربوط به چشم به خارج از کشور مراجعه نمی کند چون در داخل تمامی امکانات برای درمان وجود دارد که البته باز هم باید خدمات پیشگیرانه در نقاط محروم ارتقاء یابد که این مستلزم تعامل بیشتر انجمن چشم پزشکی با وزارت بهداشت است.

وی به دستور کار دیگر کمیسیون بهداشت اشاره کرد و افزود: سه لایحه در دستور کار کمیسیون کمیسیون بهداشت قرار گرفت که این کمیسیون باید به عنوان کمیسیون فرعی اظهار نظر می کرد.

امینی فرد تاکید کرد: یکی از این لوایح مربوط به اصلاح ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی است که در مورد مشمولانی است که بعد از فراغت از تحصیل در دوره دیپلم در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارجی و داخلی پذیرفته شده اند که به آن‌ها معافیت تحصیلی داده می‌شود، در حال حاضر مسئولان نظام وظیفه می خواهند قید خارج از کشور را حذف کنند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی کسانی که در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دهند مشمول معافیت تحصیلی نمی‌شوند.

وی افزود: لایحه دیگر مربوط به تشکیل شورای عالی ایمنی حمل ونقل کشور با ساز وکاری مشخص و با حضور نهادهای مختلف است همچنین لایحه دیگر مربوط به قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی کشور است که به استناد آن دولت موظف می‌شود با استفاده از منابعی امکانات لازم را با وزارت راه برای امدادرسانی در سوانح جاده ای اختصاص دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ این سه لایحه با حضور مسئولان مربوطه از وزارت راه و شهرسازی،‌ پلیس راهور، هلال احمر و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد رای گیری نهایی در جلسه بعدی انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل