بازدید 8471

برق جایگزین گاز و بنزین می‌شود؟

کد خبر: ۶۶۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 01 February 2017
یکی از طرح‌های مورد مطالعه در وزارت نیرو بحث افزایش میزان تولید برق برای جایگزین شدن این صنعت به جای نفت و سوخت است که وزیر نیرو نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به وارونگی هوا میزان مصرف سوخت در منازل مسکونی افزایش یافته. لذا با توجه به تجربه کشورهای دنیا برای استفاده برق به جای گاز به نظر می‌رسد که ایران نیز پتانسیل انجام این طرح را داشته باشد.

در همین راستا وزارت نیرو پیشنهاد داده تا در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی روبرو هستند، انرژی الکتریکی جایگزین گاز و بنزین شود.

از سوی دیگر در حال حاضر ۶۰ درصد آلودگی هوا مربوط به سیستم حمل و نقل می شود به همین دلیل نیز از ۲۶ طرح تحقیقاتی و توسعه فناوری مهم که در وزارت نیرو در حال پیگیری قرار گرفته یکی از آنها مربط به طرح خودروهای برقی است.

به عبارت دیگر توزیع برق خودروهای برقی برعهده وزارت نیرو خواهد بود به همین دلیل باید زیرساخت‌های آن طوری فراهم شود که امکان شارژ خودروهای برقی در منازل مسکونی و دیگر اماکن تجاری و اداری وجود داشته باشد.

علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو بر این باور است که با توجه به شرایط فعلی، در آینده برق جایگزین بنزین در ایران خواهد شد، لذا وزارت نیرو در حال فراهم کردن شرایطی است تا در زمان‌های غیر پیک با نصب تجهیزات مورد نیاز، شارژ خودروهای برقی در مکان‌های مذکور انجام شود همچنین به دنبال ایجاد شرایط ارتباط مناسب تولید باطری و خودرو برقی در ایران هستیم.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته وزارت نیرو قصد دارد که در طول یک برنامه سه ساله یا پنج ساله در شهرهایی که آلودگی بالایی وجود دارد این طرح را اجرایی کند، که تا کنون نیز پبشنهاد آن به دولت داده شوده و به نظز می رسد که اگر در برنامه ششم توسعه به این مساله نیز توجه شود بتوان حجم آلودگی ها را کاهش داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
متاسفانه ما بايد راه هاي كه ديگران رافته اند و فهميدن كه نادرست مي باشد را بارها و بارها برويم. در بسياري از جاهاي جهان گاز را به نيروگاهها ميرسانند و برق ارزان توليد كرده و دراختيار منازل ميگذارند تا الودگي نباشد امنيت بالاتر باشد
ما گاز را به شهر ها برديم هر خانه دودكش و الودگي بالا امنيت هم پايين
باز خدا كنه زودتر بفهميم
ولی همچنان باید پایتخت عوض شود. چاره ای نیست
لوله های گاز در ایران مثل بمب ساعتی عمل می کنند. یکی از اشتباهات تصمیم گیران کشور ما گسترش گاز کشی به شهرها و روستاها بود در صورتی که می توانستند گسترش استفاده از برق را تشویق کنند که از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه تر هست
پس تکلیف این همه لوله که توی خیابان و کوچه های شهر خوابوندن چی میشه.توسعه گازرسانی از اولش هم اشتباه بود.الان استان قزوین دارن به روستاهایی گاز میدن که سکنه چندانی ندارن و یا در الموت با مسیر کلا سنگی کار میکنن که کلی هزینه داره.نماینده ها فقط برای رای جمع کردن پیگیر گاز هستن و کسی به فکر اتلاف بیت المال در این زمینه نیست
این شد کار اصولی. رهش ایجاد چند نیروگاه گازی در اطراف شهرای بزرگ تا بتونیم قیمت برق و افزایش مصرف و پوشش بدیم و نبدیل تمام مصارف خانگی و صنعتی گازی به برقی. و مطااعه برای تبدیل اکثر خودروهای موجود به برقی نه ایجاد یک پلتفرم جدید و الزاما خاصه
این امر بسیار عالی است. اگر انجام بشود بخش مهمی از منابع آلوده کننده محیط زیست در ایران حذف خواهد شد.
در دنيا يک انرژي را به صورت ارزان در اختيار مردم قرار ميدهند انرژي برق بهترين و راحت ترين اين مورد ميباشد اما در مملکت ما کلا انرژي گران است علت ان نيز توليد گران و شبکه توزيع قديمي است البته راهکار گراني در دولتها به دليل صرفه جويي در مصرف است هر چند که کارساز نبوده است . فکر کنيد شبکه گاز شهري در اولين تکانهاي زلزله چه بر سر تهران خواهد اورد . پس تعقل کنيم و از همکنون انرژي برق را جايگزين تمامي انرزييها نماييم .
بسمه تعالی
امیدوارم بخاطر حذف درآمدهای کلان، ناشی از فروش بنزین و گاز باعث طولانی شدن و حذف تبدیل خودرو ها به مصرف برق معطل و یا کند نشود.
اگر یادمان باشد یک زمانی هم قبل از گرونی نفت خواست خودروها گاز سوز شود لاکن بعلت حذف بخش عظیمی از درآمد دولت که حاصل فروش بنزین مصرف داخل بود این روند کند کند شد تا اینکه یهو نفت گرون ..........و بقیه داستان.
حدود سی سال پیش یک ایرانی مقیم خارج کشور چنین درخواستی را از مسئولین کشور کرد و عنوان نمود به دلیل کاهش آلودگی هوا، حفاظت از جان انسانها و... برق ارزان در اختیار مردم قرار دهید. پس از سه دهه و این همه مشکلات و مخارج کلان، آقایان تازه به فکر افتاده اند!!! ای کاش عملی کنند!!!
اگر راست میگویند ؟ در ابتدا و بصورت ضربتی چند کارخانه بزرگ موتور سیکلت برقی در کشور ساخته و کلیه موتور های بنزینی را با وام بدون بهره با برقی جایگزین کنند که ظرف فقط دو سال 30 تا 35 درصد آلودگی هوای شهر های بزرگ برطرف میگردد و الودگی صوتی نیز ندارند .
انرژی برق برای سلامتی افراد در حالت گسترده سرطان زا می باشد. وقتی گاز و نفت هست چرا برق. در یکی از کتابهای پزشکی نوشته شده سرطان نای در دنیا اول چین است و دومین کشور از حیث سرطان نای ایران است.
سوخت هیدروژنی هم سوخت پاکی ست که میتونه جایگزین سوخت هیدروکربنی گردد.
سهم ما از تکنولوژی وفناوری فقط اختراع چرخ است و همیشه از اشتباه ر تجربه دیگران درس نمی گیریم و راه خودمان را میرویم وچقدر سرمایه ملی را ازبین میبریم و هنوز هم ادامه دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان