بازدید 4687
۱

پلیس فیلیپین متهم به جنایت علیه بشریت شد

کد خبر: ۶۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 01 February 2017
سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه احتمال داد پلیس فیلیپین جنایاتی علیه بشریت با کشتن هزاران نفر از مجرمان مواد مخدر به عنوان بخشی از جنگ 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور جنوب شرق آسیا با مواد مخدر مرتکب شده باشد.

به گزارش ایرنا، یک گزارش سازمان عفو بین الملل که به دنبال تحقیق از جنگ دولت فیلیپین با مواد مخدر انجام شده است، حکایت از آن دارد که قتل هایی براساس جرائم گسترده پلیس این کشور جدا از قتل های فراقضایی انجام شده که به طور عمده فقرا هدف قرار گرفته اند.
 
این دیده بان حقوق بین المللی اعلام کرد که پشتیبانی رئیس جمهوری فیلیپین از پلیس و مصونیت آنها از تحقیقات 'معنی دار' مرگ و میرهای ناشی از مبارزه با مواد مخدر، مانع عدالت و پاسخگویی شده است.
 
به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، در گزارش عفو بین الملل از جنگ فیلیپین با مواد مخدر، آمده است که 33 قتل در این گزارش مورد بررسی قرار گرفت و 'یک الگو از انفعال پلیس و مصونیت از مجازات، مانع غیرقابل عبور برای شاکیان به منظور اقدامات قانونی بوده و مشکلاتی پیش روی مدافعان حقوق بشر که بر روی این مسائل کار می کردند'، ایجاد کرد.
 
این دیده بان اشاره کرد که در دستکم 10 مورد مستند، پلیس حتی با شاهدان مصاحبه نکرده است. در یک مورد که یک مظنون مواد مخدر در مترو کشته شد، خانواده مقتول اعلام کرد که هیچکس از پلیس برای پیگیری مراجعه نکرده است.
 
یک مقام عفو بین الملل گفت: تحقیقات نشان می دهد که این موج از قتل های فراقضایی گسترده، عمدی و سیستماتیک بوده است، بنابراین ممکن است جنایت علیه بشریت باشد.
سازمان عفو بین الملل در میان اتهامات، پلیس را نیز به تیراندازی به طرف فرد فوت شده، ساخت شواهد، قتل معتادان به مواد مخدر و سرقت از کسانی که کشته شده اند و یا بستگان قربانیان متهم کرد.
 
'رودریگو دوترته' در جریان انتخابات ماه می سال 2016 فیلیپین به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد. او در جریان تبلیغات انتخاباتی اش به مردم فیلیپین وعده داده بود، مشکل مواد مخدر و فساد در این کشور 100 میلیون نفری پایان یابد و سه میلیون معتاد این کشور را خواهد کشت.
وی اکنون پس از کشته شدن چند شهروند کره جنوبی در فیلیپین به دست پلیس فاسد، طرح مبارزه با مواد مخدر را به صورت موقت متوقف کرده و به فرمانده پلیس و ارتش دستور داده است پلیس را از افراد ناپاک پاکسازی کنند.
 
دوترته در یک مناسبت نیز قول داد که 100 هزار نفر در مبارزه با مواد مخدر و فساد کشته خواهند شد و بسیاری از بدن های آنها را در خلیج مانیل ریخته تا ماهی ها از آن تغذیه کرده و رشد کنند.
از زمان دستور رئیس جمهوری فیلیپین برای مبارزه با مواد مخدر، آمار رسمی حکایت از آن دارد که پلیس 2 هزار و 555 نفر را در این ارتباط به قتل رسانده است، اما همین آمار نشان می دهد نزدیک به چهار هزار نفر دیگر در شرایط غیرقابل توضیح، کشته شده اند.
 
عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد که مرگ 59 نفر را بررسی کرده و متوجه شد که اکثر آنها قتل های فراقضایی بوده است.
 
براساس این گزارش، پلیس تاکنون در مورد 875 قتل از چهار هزار و 146 قتل تحقیق کرده است، اما در آنها حتی 'یک افسر پلیس نیز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته و یا از وظیفه اش در رابطه با مرگ ومیرها در طول عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر' اخراج نشده است.
 
'رونالد دلا روزا' رئیس پلیس ملی فیلیپین اعلام کرده است که تمام عملیات مبارزه با مواد مخدر پلیس را پس از اتهام وارد شده به پلیس در مورد ربوده شدن یک تاجر کره ای توسط افسران به حالت تعلیق در آورده و برای نخستین بار به 'پاکسازی داخلی' پلیس تمرکز خواهد کرد.
 
رئیس جمهوری فیلیپین نیز گفت که بدون ارجاع به منابع، حدود 40 درصد پلیس فاسد است و به ارتش دستور داد برای دستگیری پلیس های سرکش وارد عمل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
پلیس فیلیپین بدستور رئیس جمهور منتخب دست به جنایت میزند باید آمر را متهم کرد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس