بازدید 4334

نماینده‌انگلیس: آزمایش‌موشکی ایران بررسی می‌شود

کد خبر: ۶۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 01 February 2017
نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای واهی خود آزمایش موشکی ایران را «گامی بی ثبات کننده در یک منطقه بی ثبات» خواند.

به گزارش مهر،‌ «متیو ری کرافت» نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد پس از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت پیرامون آزمایش موشکی ایران در پیامی توئیتری مدعی شد که «آزمایش موشکی ایران تأیید شد. این آزمایش موشکی یک گام بی ثبات کننده دیگر در منطقه ای است که هم اکنون نیز بی ثبات است».

وی در ادامه از بررسی این موضوع در «کمیته قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت» خبر داد.

گفتنی است یکشنبه گذشته رسانه های خارجی اعلام کردند که ایران یک موشک بالستیک میان بُرد را در نزدیکی شهر سمنان- واقع در ۲۲۵ کیلومتری تهران- مورد آزمایش قرار داده است.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از لزوم بررسی این موضوع که آیا آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل  است یا خیر، سخن گفت.

«متیو ری کرافت» در ادامه افزود: «ابتدا باید انجام آزمایش موشک بالستیک توسط ایران تأیید شود و تحقیق درباره آن گام بعدی ما خواهد بود».

وی در ادامه با تکرار مواضع همیشه خصمانه کشورش در قبال ایران مدعی شد: «هنگام امضای برجام، اعضای شورای امنیت سازمان ملل امیدوار بودند که ایران شریک منطقه ای خوبی برای آنها شود، اما سیاستهای این کشور در سوریه، عراق و لبنان مانعی را برای صلح منطقه ای ایجاد کرد!»

لازم به ذکر است تلاش های غرب به منظور اِعمال فشارهای جدید بر ایران به بهانه آزمایش موشک بالستیک در حالی با فضاسازی رسانه ای همراه شده است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در واکنش به اتهامات واهی برخی کشورهای معاند اعلام کرد: «موشک های آزمایش شده ایران برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده و لذا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست».

مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، تحریم های سازمان ملل علیه ایران در راستای پایبندی به توافق هسته ای (برجام) لغو می شود؛ حال آنکه کشورهای غربی با طرح ادعاهایی نظیر نقض حقوق بشر و آزمایش های موشکی در صدد کارشکنی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل