بازدید 2970
تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته؛

از تجهیز شورشیان سوری به ادوات زرهی به دستور ترامپ تا سکته بشار اسد و تکذیب آن

سوریه در 24 ساعت گذشته نیز شاهد تحولات میدانی و سیاسی زیادی بوده است. در این میان شاید مهم ترین مسئله حضور اسد در تلویزیون سوریه بود که به همه شایعات پیرامون سکته مغری وی خاتمه داد.
کد خبر: ۶۶۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 31 January 2017

 سوریه در 24 ساعت گذشته نیز شاهد تحولات میدانی و سیاسی زیادی بوده است. در این میان شاید مهم ترین مسئله حضور اسد در تلویزیون سوریه بود که به همه شایعات پیرامون سکته مغری وی خاتمه داد.

 به گزارش تابناک، سوریه در 24 ساعت گذشته تحولات زیر را تجربه کرده است؛

 ترامپ شورشیان سوری را به ادوات زرهی مجهز کرد

  یک منبع در حزب "اتحاد سوریه دموکرات" امروز (سه‌شنبه) گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ حمایت از گروه‌های سوری را افزایش داده و به هم‌پیمانان‌اش در میان گروه‌های مسلح سوری برای نخستین بار خودروهای زرهی داده است.

به گزارش رویترز، طلال سلو، سخنگوی حزب اتحاد سوریه دموکرات، از گروه‌های تحت حمایت آمریکا اعلام کرد که چهار یا پنج روز پیش خودروهای زرهی و نفربرها از سوی آمریکا در اختیار کردهای سوریه که شامل شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد می‌شوند، تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: اگرچه تعداد این خودروها کم بود اما مدرکی برای اثبات حمایت دولت جدید آمریکا است.

سلو افزود: ما پیش از این کمک‌هایی به این شکل دریافت نمی‌کردیم و تنها سلاح و مهمات سبک دریافت کردیم.

 تصمیم ترامپ در مورد سوریه

 
وبسایت شام تایمز با مطرح کردن سؤالاتی درباره تصمیم های آتی ترامپ درخصوص پرونده سوریه، نوشت:

ترامپ در مذاکرات آستانه ناظر بود و آمریکا در صدر اولویت های دستورکارش گنجانده شده است و در دوران وی باید فاتحه اسلام اصولی را خواند و قوانین جدیدش درباره پناهندگی و مهاجرت و ورود به خاک آمریکا خودبینانه است و فقط 30 روز برای آماده کردن طرح مبارزه با تررویسم مهلت داده است و طرحش برای ایجاد مناطق امن در سوریه طرحی فوری است که برای اجرائی کردن آن باید پیشاپیش موافقت مسکو و دمشق را به دست بیاورد.
بوی تشدید اوضاع بیش از بوی صلح و آرامش به مشام می رسد زیرا همۀ طرف ها خود را آماده و بازسازی می کنند و همگی منتظر مشارکت ترامپ در مذاکرات ژنو یا مشارکت در جنگی رو در رو در سوریه هستند. 45 دقیقه مذاکرۀ تلفنی با پوتین برای سر عقل آمدن یا آرام شدن موقت ترامپ کافیست مگر نَه این مرد باید خود را برای انتقال تابوت نظامیان آمریکائی از سوریه به آمریکا با هواپیماهای باری آماده کند.
 
 هم اکنون این سؤال مطرح است که آیا ترامپ در مسیر صلح قدم خواهد برداشت و دستش را در دست پوتین خواهد گذاشت تا آمریکا ظاهراً از جنگ سوریه سربلند بیرون بیاید ولی در اصل نیمه جان از این جنگ بیرون برود یا اینکه سوار ماشین جنگی خود خواهد شد و تا آخر به جنگ ادامه خواهد داد؟

احتمال اقدام دولت آمریکا به ادغام داعش و جبهه النصره و مشروعیت بخشیدن به جنگ آنها با نظام سوریه بعید نیست و در این میان اخوان المسلمین فقط به هیزم آتش این جنگ برای تأمین منافع سیاسی تبدیل خواهد شد . مساله طرح آمریکایی ایجاد مناطق امن در سوریه با کسب موافقت مسکو و دمشق رؤیای ترکیه را در تصاحب بخشی از خاک سوریه نقش بر آب می کند و رؤیای کُردها را هم بر باد می دهد.

 پایان شایعات سکته بشار اسد

به دنبال انتشار شایعاتی درباره وخامت جسمانی رئیس‌جمهور سوریه به علت سکته، تلویزیون این کشور امروز (سه‌شنبه) تصاویری از بشار اسد را در صحت کامل و در دیدار با جمعی از صنعتگران دمشق نشان داد.

به گزارش سانا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه که تاکنون بارها اخبار ساختگی درباره ترور و وخامت جسمانی وی منتشر شده دوشنبه نیز با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزئولا گفت‌وگوی تلفنی کرد.

وی همچنین در تصاویری که تلویزیون سوریه امروز پخش کرد در صحت کامل با جمعی از کارگران و صنعتگران دمشق و ریف دمشق دیدار کرد.

برهم خوردن آرامش در جنوب سوریه

با گذشت چند ماه از آرامش جنوب استان قنیطره از عصر روز گذشته دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی مستقر در شهرک «ام باطنة» عملیاتی را برای اشغال شهرک «الصمدانیة الشرقی» در مجاورت شهرک راهبردی «خان ارنبه» اغاز کردند.

این عملیات ابتدا با حمله تروریستها به مواضع نیروهای هنگ جولان و نیروهای دفاع ملی سوریه آغاز گردید که در ابتدای عملیات توانستند خود را به ایستگاه های دفاعی نیروهای سوری برسانند.

منابع میدانی اعلام کردند که با اعزام نیروهای سوری به خطوط مقدم و بعد از درگیریهای چند ساعته که تا صبح امروز ادامه داشت سرانجام تروریست ها با برجای گذاشتن حدود 30 کشته به سمت شهرک  ام باطنه متواری شدند.

نیروهای سوری همچنین موفق شدند یکی از عناصر تروریستی را که در درگیریها زخمی شده بود به اسارت بگیرند.

تروریستها همچنین قصد داشتند با اشغال این شهرک خود را از محور جنوبی به شهرک خان ارنبه در نزدیکی جولان اشغالی برسانند و با اشغال مناطق جدید از مانور بیشتر صهیونیست ها و ارسال تجهیزات آن ها بهره ببرند.

ظاهرا صهیونیست ها برای ایجاد سپر دفاعی در مرز جولان اشغالی با نیروهای سوری و مقاومت امتیازات زیادی به تروریستها خواهندداد؛ به همین دلیل ترویستها نهایت تلاش خود را برای اشغال مناطق مرزی با جولان اشغالی به کار می‌بندند.
 
بررسی پیش‌نویس پیشنهادی مسکو درباره سوریه در شورای امنیت
 
نماینده سوئد در سازمان ملل از بررسی پیش‌نویس پیشنهادی روسیه در رابطه با نتایج نشست صلح سوریه در آستانه، در شورای امنیت خبر داد.

 «اولاف اسکوگ» رییس شورای امنیت امروز-سه‌شنبه- اعلام کرد این شورا در حال بررسی طرح پیشنهادی روسیه است و امکان تصویب شدن این طرح وجود دارد.

نشست آستانه با میانجی‌گری ایران، ترکیه و روسیه ۲۳و ۲۴ ژانویه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد. نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح این کشور برای اولین بار از شروع درگیری‌های سوریه، بدون واسطه مذاکره کردند.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل