بازدید 9819

طرح حمله هسته‌ای امریکا به روسیه و چین

نهادهای اطلاعاتی امریکا در حال همکاری با نیروهای نظامی این کشور هستند تا ارزیابی‌های پیشین را دربارۀ حملۀ هسته‌ای احتمالی علیه روسیه و چین، مجدداً بررسی و به‌روز کنند.
کد خبر: ۶۶۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 31 January 2017
نهادهای اطلاعاتی امریکا در حال همکاری با نیروهای نظامی این کشور هستند تا ارزیابی‌های پیشین را دربارۀ حملۀ هسته‌ای احتمالی علیه روسیه و چین، مجدداً بررسی و به‌روز کنند.

پرس تی وی نوشت: به نوشتۀ روزنامۀ امریکایی «استارز اند استرایپس»، این پژوهش که فرماندهی راهبردی پنتاگون و دفتر اداره‌کنندۀ اطلاعات ملی امریکا مشترکاً آن را انجام می‌دهند، در تلاش است تا این مسئله را که دولت‌های چین و روسیه توان مقابله با حملۀ هسته‌ای و انجام عملیات هسته‌ای را دارند یا خیر، بررسی کند.

طرح انجام این بررسی که مایکل ترنر، نمایندۀ جمهوری‌خواه، نیز از آن دفاع کرده، از حمایت هر دو حزب کنگره برخوردار است و پیش از تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، که خواهان تغییر در روابط با چین و روسیه است، به تصویب رسید.

هدف این طرح ارزیابی توان مدیریت دو دولت پکن و مسکو برای مقابله با حملۀ هسته‌ای و توانایی حفظ خود و ادامۀ حیاتشان در چنین شرایطی است.

بنا بر این گزارش، یافته‌های این بررسی ارزیابی کاملی از «توان بقای مسکو و پکن و تداوم، کنترل و فرماندهی برنامه‌های دولت» درصورتی‌که هدف حمله قرار بگیرند، فراهم خواهد کرد.
 
طرح حمله هسته‌ای امریکا به روسیه و چین
هواپیمای بمب‌افکن بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس امریکا

این اطلاعات برای فرماندهی راهبردی ایالات‌متحده که مسئولیت برنامه‌ریزی و انجام چنین حملاتی را بر عهده دارد، بسیار حیاتی است.

این بررسی همچنین در پی یافتن «اطلاعات مربوط به محل دقیق استقرار تجهیزات زیرزمینی و روی زمینی که برای رهبران روسیه و چین اهمیت زیادی دارند، ویژگی‌ها و کارآیی آن‌ها در وضعیت بحرانی و یا جنگ» است.

بروک دی‌والت، یکی از سخنگویان فرماندهی راهبردی امریکا، تأیید کرد که این بررسی در حال انجام است اما گفت هنوز برای انتشار جزئیات آن، زود است.

ترامپ گفته است روابط امریکا را با مسکو گسترش خواهد داد و اگر روسیه زراد‌خانه‌های هسته‌ای خود را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کوچک کند، حتی ممکن است تحریم‌های امریکا علیه این کشور را لغو کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه امریکا به «بازسازی» ارتش امریکا تمایل نشان داده و بر لزوم تقویت و گسترش توان هسته‌ای این کشور تأکید کرده است.

ترامپ در تاریخ 2 دی در توییتر خود نوشت: «تا موقعی که جهان در مقوله هسته‌ای سر عقل بیاید، ایالات‌متحده باید توانایی هسته‌ای خود را به‌طور عمده تقویت کند و گسترش دهد.»

امریکا حدود 7 هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما نسبت به روسیه چند صد کلاهک هسته‌ای کمتر دارد و در ردیف دوم دارندگان بزرگ‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان قرار دارد.

دولت ترامپ برخلاف آنچه در قبال روسیه انجام می‌دهد، از هیچ تلاشی برای درگیری لفظی با چین بر سر مسائل مختلف دریغ نکرده است.

دولت امریکا پس از گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس اجرایی تایوان و عدم توجه به سیاست «چین واحد»، با اعلام اینکه واشنگتن اقدام پکن را برای ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین متوقف می‌کند، خشم سران چین را برانگیخت.

پس از طرح این ادعا از سوی امریکا، رسانه‌های چینی اعلام کردند تنها راهی که واشنگتن را به هدفش می‌رساند، جنگ است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن به دنبال نوسازی تسلیحات هسته‌ای خود است که کارشناسان تخمین زده‌اند این برنامه، در بیش از سی سال آینده، یک تریلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

گفته می‌شود عمر مفید توان تهاجمی هسته‌ای امریکا در دهۀ آینده به پایان می‌رسد.

طرح نوسازی و ارتقاء توان هسته‌ای امریکا با انتقاد مخالفان هسته‌ای همراه بوده است. منتقدان هشدار داده‌اند این طرح ممکن است به رقابت تسلیحاتی جدید با روسیه و چین بیانجامد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر