بازدید 2905

بیش از 99 درصد آرای کمیسیون‌های ماده 100 خلاف قانون است

کد خبر: ۶۶۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 31 January 2017
نماینده لنگرود گفت که بیش از 99 درصد آرای کمیسیون‌های ماده 100 در شهرداری‌ها خلاف قانون است، حال اینکه باید شهرداری‌ها بازدارنده باشند.

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)‌در توضیح سوالش از وزیر اقتصاد، گفت: حدود 70 درصد از جمعیت ما در شهرها و مابقی در روستاها زندگی می‌کنند. از این میزان 1241 شهرداری در سطح کشور وجود دارد که 1071 شهرداری مربوط به شهرهای زیر 50 هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه «کارکنان برخی از شهرداری‌ها ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند» گفت: 50 درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها از محل اخذ پروانه کاری ساختمان است، 14 درصد برای سایر منابع، 2 درصد سرمایه‌گذاری، 6 درصد خدمات شهری،‌2 درصد عوارض نوسازی و 20 درصد از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده است که تاکنون این منابع مربوط به مالیات به طور کامل پرداخت نشده است.

لاهوتی با اشاره به تکالیف دولت،‌ گفت: دولت در قانون بافت‌های فرسوده مکلف شد به میزان 50 درصدی که شهرداری‌ها تخصیص می‌دهند را به شهرداری‌ها پرداخت کند و مبالغی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری داشته باشد که این تکالیف به درستی اجرایی نشده است.

وی افزود: در چنین شرایطی شهرداری‌ها که منابع پایدار ندارند و دولت نیز پول آنها را نمی‌دهد امروز به شهرفروشی و تراکم فروشی روی آورده‌اند به گونه‌ای که کمیسیون‌های ماده 100 در شهرداری‌ها به جای آنکه بازدارنده باشند رافع شده یعنی بیش از 99 درصد آراء خلاف قانون است که این خطرناک است.

به گفته وی عوارض شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده فقط در سال 94، 2 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که تنها 1600 میلیارد تومان آن پرداخت شده که این پول امانت در دست دولت است و باید آن را بدون دخل و تصرف به شهرداری‌ها بدهد.

نماینده لنگرود همچنین تأکید کرد که دولت باید حدود 3 هزار میلیارد تومان را به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مربوط به عوارض مالیات بر ارزش افزوده واریز کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در پایان در مورد قانع شدن و یا نشدن از پاسخ‌های وزیر اقتصاد، گفت: آقای طیب‌نیا در صحبت‌هایشان گفتند که ظرف دو ماه بدهی‌های باقیمانده مربوط به عوارض را به شهرداری‌ها می‌دهند اما چون در ماه اسفند شهرداری‌ها گرفتاری مالی زیادی دارند لازم است تا قبل از آن این بدهی‌ها پرداخت شود به همین دلیل از هیأت رئیسه درخواست دارم جلسه‌ای با حضور طیب‌نیا،‌ ما و شهرداری‌ها برگزار شود تا هرچه سریع‌تر این گرفتاری حل شود.

به گزارش ایسنا، پزشکیان رئیس جلسه گفت که چنین جلسه‌ای برگزار می‌شود به همین دلیل لاهوتی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل