بازدید 3121

اسکان دو هزار نفر در چادر

کد خبر: ۶۶۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 31 January 2017
یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده بر اثر سیل و برخی از شهرستان‌های این استان را بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: که با توجه به تخریب شدن منازل مردم تاکنون به ۲ هزار نفر اسکان موقت داده شده است.

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح اقدامات انجام شده بعد از وقوع سیل در برخی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در وهله اول به وضعیت این استان اشاره و اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با خشکسالی دامنه دار حدود ۱۲ ساله و حتی به تعبیری ۱۸ ساله روبرو بود که مردم از بارش باران بسیار خشنود شدند اما از طرفی دیگر سیل باعث ورود خرابی‌هایی به خصوص در زیرساخت‌ها شد. سیلی که در مناطق مرکزی و جنوبی بلوچستان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه خرابی‌های ناشی از سیل باعث کندی امدادرسانی و حضور امدادگران در مناطق سیل زده شد، گفت:‌ به دلیل قطع راه‌های مواصلاتی در ساعات اول مشکلاتی برای امدادهای اورژانسی وجود داشت به طوری که اکثر راه‌های روستایی، زراعی و کشاورزی و خانه‌های خشتی و گلی از بین رفته و دچار خسارت شدند.

امینی‌فرد ادامه داد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و تمرکز امکانات اداری در مرکز استان واقع شده بعضا بسیاری از مراکز با شهرستان‌ها اختلاف مسافتی بسیاری دارند که این موضوع باعث عدم حضور به موقع امدادگران در مناطق سیل زده شد البته لازم است از نیروهای انسانی اعم از فرمانداران و شهرداران به جهت پیگیری‌های انجام شده از همان ابتدای سیل قدردانی کرد. بعد از آن نیز در طی دو سه روز اخیر مسئولان در منطقه حضور پیدا کرده و با تشکیل ستاد بحران در ایرانشهر با حضور مدیران هلال احمر و معاون اجرایی رئیس‌جمهور وضعیت امداد رسانی شکل بهتری به خود گرفت.

نماینده ایرانشهر با بیان اینکه سیل در قسمت‌های مرکزی و جنوبی بلوچستان شامل شهرستان های ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، نیک شهر و کنارک رخ داده است، گفت: طبق ارزیابی‌های ستاد بحران سیل باعث خسارتی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها، مزارع کشاورزی و خانه های مردم شده که مقرر شده حداقل ۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت اختصاص پیدا کند که هنوز مکانیزم اجرایی آن مشخص نیست.

امینی فرد با بیان اینکه یک نفر نیز در شهرستان فنوج به دلیل ریزش آوار متاسفانه فوت کرده است، گفت:‌ مصدومان نیز به صورت سرپایی درمان شده و طبق اطلاعات ما کسی در بیمارستان نیست. از طرف دیگر با توجه به اینکه بخشی از خانه ها به صورت صددرصدی تخریب شده، برای دو هزار نفر اسکان چادر در نظر گرفته شده البته با توجه به برودت هوا و مشکل گرمایشی درخواست ما اختصاص حداقل کوپن سوخت فوق العاده بود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

این عضو مجمع نمایدگان سیستان و بلوچستان در جمع بندی گفت:‌ سیل در این استان زنگ خطری را به صدا در آورد که باید حتما مراکز مدیریت بحران در سطح استان گسترده شود چون این استان پهناور است  و تجمیع مراکز اداری و  خدماتی در مرکز استان باعث بروز مشکلاتی در خدمت‌رسانی به خصوص در مواقع بحرانی می‌شود.

امینی فرد در پایان در پیشنهادی گفت: لازم است یکسری اختیارات به شهرهای مرکزی علاوه بر مرکز استان داده شود تا برخی ادارات در کل استان وجود داشته باشد تا روند کارها تسهیل پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار