بازدید 2801

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی اقدامات کارشناسانه

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پذیرش دانشجویانی که نمی‌توانند در آمریکا ادامه تحصیل دهند را نیازمند اقدامات کارشناسانه و در نظر گرفتن تناسب جایگاه علمی آن‌ها و کیفیت علمی دانشگاه‌ها دانست.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 31 January 2017
محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با استقبال از برخی پیشنهادات درخصوص پذیرش استادان و دانشجویان ایرانی مشغول به تدریس و تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در دانشگاه های داخلی به دنبال تصمیم ترامپ مبنی بر عدم اجازه ورود ایرانیان به این کشور تا سه ماه آینده، گفت: با توجه به اینکه این اتفاق به تازگی رخ داده است باید ابتدا با تشکیل کمیته‌ای ویژه در وزارت علوم با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درخصوص چگونگی پذیرش این دانشجویان اقدامات کارشناسانه‌ای صورت بگیرد و سپس در زمینه جزئیات و نحوه اجرا تصمیم گیری شود.  

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادامه تحصیل این اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران -با توجه به اینکه تعداد آنها کم نیست و البته سطح علمی بالایی دارند- نیازمند سنجش سطح و جایگاه علمی آن‌ها است؛ به همین دلیل می‌توان با برگزاری آزمون سطح دانش آن‌ها را سنجید تا تناسب مناسبی میان سطح علمی آنها و دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این سنجش باید شامل اساتید ایرانی مشغول به کار در دانشگاه‌های آمریکا نیز ‌شود، گفت: وزارت علوم باید امکانات و شرایط لازم را برای دانشجویانی احتمالی که به ایران باز خواهند گشت در نظر بگیرد تا آنها مسیر را بازگشت به کشور  را باز و  مناسب بیابند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: احتمالا کشورهای دیگر نیز از این دانشجویان استقبال خواهند کرد و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا در صورت تصمیم به خروج از آمریکا، دانشگاه‌های کشورهای اروپایی را نیز جزء گزینه‌های خود برای ادامه تحصیل دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد در واکنش به اقدام خصمانه دولت آمریکا عنوان کرده که با آغوش باز پذیرای استادان و دانشجویان ایرانی ساکن در آمریکا هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل