بازدید 2684

ترامپ به نظام حقوقی بین الملل دهن کجی می کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با پیش کشیدن اعتراض دبیرکل سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر دوستانه گفت: اقدام ترامپ دهن کجی به نظام بین الملل است.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 31 January 2017
محمد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تقبیح نوع برخورد ترامپ با مهاجران و پناهجویان گفت: رئیس جمهوری آمریکا برخلاف عرف بین الملل که همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند ، رفتار می کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قوانین بین المللی پناهجویان باید توسط کشورهای دیگر مورد پذیرش قرار گیرند اما ترامپ رسما معاهدات حقوق بشری را نقض کرده است.

وی در ادامه با پیش کشیدن اعتراض دبیرکل سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر دوستانه گفت: اقدام ترامپ دهن کجی به نظام بین الملل است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: نکته جالب در نقض قوانین بین المللی این است که کشورهای غربی نظام مدعی حقوق بشر را تدوین کردند و حالا رئیس جمهوری ایالات متحده آن را به نقض می کند.

وی گفت: باتوجه به اعتراضات شدیدی که در آمریکا و کشورهای دیگر رخ داده است ، تصمیم ترامپ بر علیه شهروندان کشورهای دیگر لغو خواهد شد.

کاظمی گفت: سکوت جمهوری خواهان اقدامی است که برای آنها گران تمام خواهد شد زیرا ارزش های ادعایی آمریکا رسما به چالش کشیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت اینجاست که اگرچه واشنگتن پشت ویترین پوشالی ارزش های آمریکا به کشورهای دیگر لشگر کشی کرده است اما ترامپ واقعیات حقوق بشر ایالات متحده را بیان می کند که مورد اعتراض دموکرات ها قرار گرفته است.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: ایران به شدت معترض نوع برخورد آمریکا با شهروندان ایرانی است اما در پی این اقدامات صنایع آمریکا متضررخواهد شد.

گفتنی است که «آنتونیو گوترش» در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با تحسین کشورهای آفریقایی در میزبانی از مهاجران گفت:‌ مرزهای آفریقا در زمانیکه مرزهای دیگر حتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان در حال بسته شدن است، همواره برای افرادی که به حفاظت نیاز دارند، باز است.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ غیرقانونی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر