بازدید 2680

عرف باعث کاهش فعالیت احزاب است نه قانون

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عرف جامعه باعث کاهش فعالیت احزاب است بنابراین قانون فعالیت تشکل های سیاسی نیاز به اصلاح ندارد.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 31 January 2017
محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح یا تغییر در قانون فعالیت احزاب اظهار داشت: قانون فعالیت احزاب اخیرا ابلاغ شده است و بعید می دانم بخواهیم این قانون را مجدد اصلاح کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: قانون فعالیت احزاب در 5 فصل تنظیم شده است و تمام اختیارات را به احزاب ملی، استانی و شهرستانی داده است بنابراین به نظر می رسد نیاز به اصلاحیه ندارد.

وی در خصوص کمرنگ بودن فعالیت احزاب گفت: کمرنگ بودن فعالیت احزاب دال بر نبودن قانون نیست، قانون وجود دارد اما دلیل عدم فعالیت پر شور و حال احزاب به مسائل عرفی ومنطقه ای شهرهای مختلف بر می گردد.

کولیوند تاکید کرد: احزاب باید خودشان را نسبت به انتخابات پیش روی مهیا کنند،  گروه های سیاسی باید به طور خودجوش فعال باشند قانون نمی تواند این تشکل ها فعال کند.

 این نماینده مجلس گفت: بسیاری از احزاب در کشور با وجود اینکه روند قانون خود را برای ثبت و صدور پروانه طی کرده اند اما اکثر آنها احزاب روی کاغذ هستند و هیچ تاثیری بر فعالیت سیاسی و اجتماعی مردم ندارند.

وی با بیان اینکه تعداد احزاب واحد و بزرگ یا ملی به اندازخ تعداد انگشتان دست نیست، بیان کرد:این نگاه درست نیست که قانون احزاب را به فعالیت در بیاورد، قانون مسیر فعالیت واختیارات را مشخص کرده است تشکل های سیاسی باید در این مسیر حرکت کنند.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک مالی به احزاب برای فعال شدن، گفت: کمک دولت به احزاب در لایحه بودجه در صورتی انجام می شود که دولت درآمد کافی داشته باشد بنابراین این تصور که فعالیت احزاب منوط به کمک دولتی است درست نیست با این حال در شرایط خاص کمک مالی نیز به احزاب می شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار