بازدید 2741

برهای سیرک تا پایان سال ۹۵ تعیین تکلیف می شوند

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از صدور مجوز انتقال دو قلاده ببر بنگال به باغ وحش بابلسر خبر داد وگفت: چنانچه مسئولان سیرک نسبت به تعیین تکلیف ۴ ببر باقیمانده تا پایان سال اقدام نکنند محیط زیست راساّ وارد عمل خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 31 January 2017
علی تیموری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه سازمان محیط زیست از دو سال قبل استفاده از گونه های حیات وحش در سیرک ها را ممنوع کرد افزود: بر همین أساس همه گونه های حیات وحش که در اختیار افراد حقیقی و حقوقی بودند ساماندهی شدند.

وی درباره ی علت تعیین تکلیف نشدن ببرهای بنگال سیرک خلیل عقاب گفت: سیرک خلیل عقاب تا خرداد ٩٥ مجوز استفاده از ببرها را داشت اما بعد از آن و در پی مخالف سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از آنها ممنوع شد.

تیموری ادامه داد: در ابتدا قرار بود ببرها به مشهد منتقل شوند اما به دلیل فراهم نبودن مکان و محیط استاندارد این کار انجام نشد؛ متاسفانه این وضعیت همچنان ادامه داشت تا اینکه طی روزهای اخیر و در پی درخواست باغ وحش بابلسر مجوز انتقال دو قلاده از ببرها صادر شد که هم اکنون در حال مذاکره روی قیمت هستند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای تعیین تکلیف ٤ ببر باقی مانده سازمان مهلت دو ماهه (تا پایان سال) به مسئولان سیرک داده تاکید کرد: باغ وحش بابلسر متقاضی همه ببرها است اما از آنجا که صاحب ببرها یک فرد حقیقی است باید از نظر مالی به توافق برسند که سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیگیر انتقال ببرها است.

وی تاکید کرد: چنانچه تا پایان سال مسئولان سیرک نسبت به جابه جایی ٤ ببر باقی مانده اقدام نکنند قطعأ سازمان محیط زیست رأسا نسبت به انتقال ببرها به باغ وحش های مجاز اقدام کرده و این گونه ها را به صورت امانی در اختیار مراکز استاندارد قرار خواهد داد.

وی با یادآوری تلف شدن یک قلاده ببر گفت: طبق مجوز صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی یکی از ببرها به دلیل بیماری (تومور) تلف شده است.

تیموری درباره ی انتقادات وارده به سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر بی توجهی به تعیین تکلیف سریعتر ببرها گفت: انتقال گونه های حیات وحش از سیرک ها به باغ وحش های استاندارد معامله ای دو طرفه است به طوری که هم باغ وحش باید متقاضی بوده و هم صاحب گونه ها از نظر مالی اعلام رضایت کند که درباره ی ببرها این موضوع کمی به طول انجامید.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست درباره‌ی محل نگهداری ببرها گفت: هم اکنون ببرها در بوستان ولایت در کانکس های استاندارد نگهداری می شوند که البته از کانکس ها خارج شده و در محوطه ای قرار می گیرند و دو باره به کانکس ها منتقل می شوند؛ مکان فعلی نگهداری ببرهاچندان نامناسب نیست اما قطعا جایگاه دائمی برای ببرها نخواهد بود که در همین زمینه تذکرات لازم را به مسئولان سیرک داده ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر