بازدید 2470

لزوم تصویب قانون یکپارچه ایمنی برای ساختمان‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وجود ۲۰۰ برج ناشناخته به لحاظ ایمنی در تهران، گفت: باید قانون یکپارچه ایمنی برای ساختمان‌ها تصویب شود.
کد خبر: ۶۶۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 31 January 2017
محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح اقدامات انجام شده پیرامون بررسی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، گفت: در جلسات متعدد حادثه پلاسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، این کمیسیون نیز بنابر ماده 49 آیین نامه داخلی موظف به ارائه گزارش به صحن علنی است از این رو تلاش شده تا دستگاه‌ها و متولیانی که قصور کرده‌اند شناسایی شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختمان‌هایی در پایتخت و سایر شهرها وضعیتی به مراتب بدتر از پلاسکو دارند، تصریح کرد:  نزدیک به 200 برج در تهران وجود دارد که هیچ نقشه تعریف شده و مشخصی را نزد دستگاه‌های مدیریت بحران تهران ندارند بنابراین با بروز حوادثی چون پلاسکو امکان مدیریت، آواربرداری و امداد رسانی به آنها وجود ندارد.

 لزوم تصویب قانون یکپارچه ایمنی برای ساختمان‌ها

وی افزود: 200 برج مذکور به لحاظ اسکلت و ابنیه به کار گرفته شده ناشناخته است، پایان کار و تاسیسات آن‌ها نیز با ابهاماتی روبه‌روست که کار را برای مدیریت بحران پیچیده خواهد کرد، همچنین 20 میلیون نفر هم در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند از این رو میزان آمادگی و توانایی و تجهیزات متولیان دستگاه‌ها برای نوسازی این بافت‌های فرسوده باید ارزیابی شود.

رضایی کوچی یادآور شد: قوانینی چون قانون نظام مهندسی، نظام صنفی، شهرداری‌ها و تملک آپارتمان وجود دارد که برای مدیریت بحران می‌توان به آنها استناد کرد اما یک دستگاه‌ باید متولی تامین ایمنی ساختمان شود از این رو می‌توان قانون واحد و یکپارچه ایمنی برای ساختمان‌ها در کشور تدوین و تصویب شود تا دستگاه‌ متولی زیرمجموعه آن با در اختیار داشتن امکانات و منابع مالی وضعیت بهم ریخته فعلی را ساماندهی کند.

 نظام یکپارچه مدیریت بحران باید تعیین شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط پیش‌آمده برای ساختمان پلاسکو دستگاه‌های متولی متعددی وجود دارد به نوعی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری تهران و مالکان این ساختمان در معرض اتهام هستند و باید پاسخگو باشند اما پس از بررسی‌های نهایی مقصران اصلی مشخص خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعیین نظام یکپارچه مدیریت بحران در کشور، گفت: در جلسات  متعدد اطلاعات بسیاری با دستگاه‌های مسئول در مسئله مذکور تبادل شده است و این بررسی‌ها ادامه خواهد داشت، از این رو هفته آینده مجددا با مسئولان مربوطه جلسه‌ای خواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل