بازدید 1873

مکزیک: نتانیاهو عذرخواهی کند

وزیر خارجه مکزیک از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست بابت حمایتش از طرح ترامپ برای ساخت دیوار در مرزهای این کشور عذرخواهی کند.
کد خبر: ۶۶۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 31 January 2017

وزیر خارجه مکزیک از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست بابت حمایتش از طرح ترامپ برای ساخت دیوار در مرزهای این کشور عذرخواهی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، لوئیس ویدگارای، وزیر خارجه مکزیک در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست بابت حمایتش از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرزهای مکزیک عذرخواهی کند.

ویدگارای در این مصاحبه گفت: ما انتظار داریم نتانیاهو در این خصوص توضیحی ارائه دهد و فکر می کنم عذرخواهی اقدامی مناسب در این موقعیت باشد.

این در حالی است که نتانیاهو اعلام کرده حاضر به عذرخواهی از مکزیک نیست.

وزیر خارجه مکزیک با اشاره به مخالفت کشورش با اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: امیدواریم تل‌آویو جدیت لازم برای تصحیح این موضعگیری‌اش را در پیش گیرد.

دولت مکزیک و یهودیان این کشور طی دو روز گذشته اعتراض خود را نسبت به اظهارات نتانیاهو در حمایت از طرح جدید ترامپ برای ساخت دیوار در مرزهای مشترک مکزیک-آمریکا اعلام کردند.

نتانیاهو در توئیتی به زبان انگلیسی همراه با تصویر دو پرچم آمریکا و اسرائیل نوشت: حق با ترامپ است، من در طول مرزهای جنوبی اسرائیل دیوار ساختم و این دیوار ورود تمامی مهاجران غیرقانونی را متوقف کرد و این موفقیتی بزرگ و ایده‌ای بزرگ است.

چند ساعت پس از انتشار این توئیت سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سایت این وزارتخانه اعلام کرد که نتانیاهو قصد نداشت درباره روابط واشنگتن و مکزیکوسیتی اظهارنظر کند و تنها به تجربه امنیتی خاص خود در این زمینه اشاره کرد و ما هیچ‌گونه موضعگیری نسبت به روابط این دو کشور نداریم.

اما وزیر خارجه مکزیک درباره توضیح تل‌آویو در این خصوص گفت: این توضیح برای ما خیلی مورد قبول نیست و مکزیک همواره در مسایل بین‌المللی از اسرائیل حمایت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل