بازدید 2942

روابط عمومی‌شرکت‌ملی‌گاز چه‌چیزی را تکذیب می‌کند؟

پس از استماع مجدید فایل صوتی نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که متن آن عینا منتشر شده است حمیدرضا عراقی در جمع کثیری از خبرنگاران می گوید: در پرداخت پول ترکمنستان مشکل نداریم، خود پول را مشکل داریم.
کد خبر: ۶۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 31 January 2017
پس از استماع مجدید فایل صوتی نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که متن آن عینا منتشر شده است حمیدرضا عراقی در جمع کثیری از خبرنگاران می گوید: در پرداخت پول ترکمنستان مشکل نداریم، خود پول را مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس صبح امروز روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران تکذیبیه‌ای را برای خبری که هفته گذشته در جریان نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با عنوان «برای پرداخت طلب ترکمنستان پول نداشتیم» در خبرگزاری فارس منتشر شده بود ارسال کرد.

متن این تکذیبیه صبح امروز با عنوان توضیحات شرکت ملی گاز ایران در مورد یک خبر طبق قانون مطبوعات منتشر شد.

توضیحات ارسالی شرکت ملی گاز مبین آن است که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مورد توقف صادرات گاز ترکمنستان به ایران توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کرده و در آن صحبتی در مورد عدم وجود پول برای پرداخت به طرف ترکمنی اشاره‌ای نمی‌شود.

پس از این متن نیز بلافاصله روابط عمومی شرکت ملی گاز عنوان می کند که در تیتر و متن خبر خبرگزاری فارس مساله «برای پرداخت طلب ترکمنستان پول نداشتیم» به اشتباه عنوان شده است که این مطلب در هیچ جای مصاحبه و کنفرانس از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفته نشده و کاملا تکذیب می‌گردد.

همچنین روابط عمومی شرکت گاز در این توضیحات می آورد: به نظر می رسد تیتر خبرنگار خبرگزاری از کنار هم قراردادن جملات متفاوت استنباط شده است.

از آنجا که خبرنگار گروه نفت و انرژی خبرگزاری فارس نسبت به آنچه که در خبر آورده بود اطمینان داشت بخشی از فایل صوتی جلسه را عینا در ادامه می‌آورد تا مشخص شود روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران عجولانه اقدام به تکذیب گفته‌های مدیرعامل آن شرکت در نشست خبری هفته گذشته کرده است.

بر این اساس در فایل صوتی این نشست خبری در زمان یک ساعت و  8 دقیقه پس از این مصاحبه حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جمع کثیری از خبرنگاران رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما می‌گوید:

« همین الان برای ترکمنستان پول را به راحتی از طریق بانک‌های بین‌المللی بدون آنکه یک قران به دلال بدهیم می‌رسانیم. 

حتی قبل از ژانویه 100 میلیون یورو بدون آنکه یک ریال به دلال بدهیم از طریق بانک به ترکمنستان دادیم، قبلاً پدرم درمی‌آمد و می‌ترسیدم و بهره می‌دادم. 

خبرنگار: شما در مورد ترکمنستان گفتید که همچنان مشکل دارید؟

عراقی: در پرداخت پول مشکل نداریم، خود پول را مشکل داریم. از طریق بانک مشکلی نداریم.»

خبرگزاری فارس درصورتی که این قسمت از فایل صوتی نشست خبری در اختیار روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران نیست حاضر است عین همان قسمت را در روزهای آتی منتشر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل