بازدید 3052

رشد سریع ساخت تراشه های قدرتمند توسط چینی‌ها

تعداد تراشه‌های سخت افزاری جدید و قدرتمندی که توسط چینی ها در حال ساخت است، روز به روز افزایش می یابد و به نظر می رسد آنها می خواهند در این عرصه نیز با آمریکایی ها وارد رقابت جدی شوند.
کد خبر: ۶۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 31 January 2017
تعداد تراشه‌های سخت افزاری جدید و قدرتمندی که توسط چینی ها در حال ساخت است، روز به روز افزایش می یابد و به نظر می رسد آنها می خواهند در این عرصه نیز با آمریکایی ها وارد رقابت جدی شوند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، یک شرکت چینی سازنده انواع نیمه هادی به نام Huaxintong Semiconductor Technology به همین منظور با شرکت کوالکوم وارد شراکت شده و دو طرف طراحی تراشه های پیشرفته ای بر مبنای فناوری ARM را آغاز کرده اند. این تراشه ها در گوشی ها و تبلت ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

قرار است در ابتدا این محصولات برای استفاده در بازار چین طراحی و عرضه شوند، اما در آینده صادرات آنها به دیگر کشورها هم آغاز می شود.

برخی از تراشه های مذکور در رایانه های سرور به کار گرفته می شوند. شرکت چینی Suzhou PowerCore هم در حال ساخت پردازنده مرکزی خاصی بر مبنای معماری سرورهای آی بی ام است و البته این همکاری دو طرفه باعث برخی نگرانی های امنیتی در آمریکا شده است.

ای ام دی نیز دیگر شرکت آمریکایی است که در همین زمینه در حال همکاری با برخی شرکت های چینی است و نتیجه این همکاری طراحی تراشه هایی برای استفاده در سرورهای سری x86 خواهد بود.

راه اندازی دهها دیتاسنتر یا پایگاه داده جدید در چین توسط شرکت هایی مانند علی بابا و Tencent ساخت و تولید تراشه های مورد استفاده در رایانه های سرور را ضروری کرده و به نظر می رسد این بازار در آینده نزدیک در چین به یک بازار دهها میلیارد دلاری مبدل خواهد شد.

دولت چین در سال 2014 از سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری تا ده سال آینده در بازار تولید نیمه هادی ها در این کشور خبر داده بود.  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل