بازدید 1756
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در حرم امام (ره):

دوقطبی کردن جامعه ظلم به امام است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری دوقطبی کردن جامعه را ظلم بزرگ به امام، شهدا و رهبر انقلاب دانست و گفت: انتخابات باید تقویت‌کننده وحدت ملی باشد نه باعث تفرقه، فساد و فتنه.
کد خبر: ۶۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 31 January 2017
به گزارش فارس، آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در آیین گرامیداشت سی و هشتیمن سالگرد ورود امام(ره) به خاک ایران که در محل مرقد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که 38 سال از انقلاب به رهبری امام راحل(ره) گذشته و ما در آستانه ورود به سی و نهمین سالگرد این انقلاب شکوهمند هستیم.

وی افزود: دهه فجر، دهه عزت، شرف، بیداری و آگاهی را جشن می‌گیریم و خداوند منان را به خاطر الطاف بیکران در این قریب به چهار دهه سپاسگزاریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به حضور آگاهانه مردم در تشییع شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت:‌ هم یاد آن شهدای شجاع را گرامی می‌داریم و هم به خانواده‌های ایشان تبریک و تهنیت می‌گوییم و طلب عافیت برای مصدومین این حادثه داریم.

دری نجف‌آبادی اظهار داشت: مردم عزیز ایران با روحیه‌ای برخاسته از امامت، ولایت و شهادت این حماسه را مخصوصاً در روز تشییع این شهدا آفریدند.

وی با تأکید بر اینکه در رأس همه این فداکاری‌ها نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب را فراموش نمی‌کنیم، تصریح کرد: پیام‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی معظم‌له در این حیات 38 ساله نقش آفرین است و لذا سلامتی و طول‌عمر باعزت ایشان را از خداوند منان خواستاریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به رحلت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: نقش این شخصیت نیز در انقلاب اسلامی و در کنار امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب، بی‌بدیل بود و از حضور مردم در مراسم تشییع ایشان نیز نهایت سپاسگزاری را داریم و شاکریم که این همه روحیه و سرمایه جهاد، شهادت و شجاعت در کشور ما به وجود آمده و این فتح باب همه شکرها است.

دری‌ نجف‌آبادی در ادامه تأکید کرد: اگر مسئله احیای ولایت توسط امام(ره) انجام شد، تداوم این مسئله حیاتی توسط شاگرد برومند ایشان را نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کارنامه نظام اسلامی بسیار با عظمت است، اظهار داشت: امام(ره) باعث تحول اساسی در ایران اسلامی و جهان شد و ایشان راه جدیدی را برای بشریت گشود و معادلات جهانی را تغییر داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: امام خمینی(ره)‌ مسیر بیداری ملت‌ها و آگاهی، هوشیاری و مردم‌سالاری دینی و مقاومت در برابر دیوهای فساد را به آحاد مسلمانان و بشریت آموخت.

دری نجف‌آبادی همچنین تأسیس اصل ولایت فقیه و ترسیم خطوط امت و ملت اسلامی را از اقدامات بی‌بدیل بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرده و خاطرنشان کرد: اینها کارهای بزرگی بود که امام(ره) راه را برای آینده ما روشن کرد و نمادهایی چون مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارتش از تأسیس‌های نورانی و بابرکتی است که به دست ایشان انجام شد.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان در یک فاصله کوتاهی فردی شایسته و آینده‌نگر، بصیر و خدوم و وفادار به راه امام و رهبری را برای آینده نظام انتخاب کرد که هدایت‌های کافی و شافی توسط ایشان برای ادامه مسیر انقلاب ترسیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه رهبر انقلاب در زمینه حیات خط امام(ره) نقش بزرگی را ایفا کرده است، گفت: ایشان همیشه بر این تأکید داشتند اگرچه خود امام(ره) در بین ما نیست ولی خط امام(ره)، بصیرت و شجاعت امام(ره) و عظمت ایشان ادامه دارد و این تفکر به دست باکفایت رهبر انقلاب در جامعه تزریق شده و ادامه پیدا کرده است.

دری نجف‌آبادی در همین راستا خاطرنشان کرد:‌ اینکه ملت ایران خردمند است و می‌تواند اراده‌اش را به منصه ظهور برساند، همواره توسط رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان یکی از شاخصه‌های تفکر و  خط امام(ره) در جامعه تزریق شده است.

وی با تأکید بر اینکه از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که از نظامی وابسته به استکبار به نظامی مردمی دست یافته‌ایم، تصریح کرد: رابطه رهبری و ولایت با مردم، رابطه خادم و مخدوم است و رابطه عبد صالح خدا با مردمی است که در راستای احقاق کلمه توحید، مجاهدت می‌کنند. همچنین مراجع اسلام و علما همه خدمتگزار مردم هستند و رابطه خدمتگزاری، متقابل است و کسی بر دیگری امتیاز و برتری ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان تأکید کرد: نظام اسلامی، نظامی تکلیف‌گرا و مسئولیت‌شناس است و هر کدام از مسئولان بر اساس آموزه‌های اسلام، نگهبان و مسئول جامعه هستند.

دری‌ نجف‌آبادی با بیان اینکه هرچه اقدامات آمریکا و دشمنان اسلام را می‌بینیم، عزم و اراده‌مان برای مقاومت بیشتر می‌شود، تصریح کرد: انتخابات باید توصیف‌کننده وحدت ملی باشد، نه‌اینکه باعث تفرقه، فساد، فتنه و آتش‌افروزی شود.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات تجدید میثاق و لبیک به شهداست، گفت: زمانی که وارد میدان بازی انتخابات می‌شویم باید در چارچوب قانون عمل کنیم نه‌اینکه تافته جدا بافته و برخلاف قانون اقداماتی را انجام دهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه دوقطبی‌ کردن جامعه ظلمی بزرگ به امام(ره) و رهبری است، اظهار داشت: جامعه 80 میلیونی ما مشتی واحد در برابر دشمنان است و یک کشتی است که کشتی‌بان آن رهبر انقلاب است و کسانی که برخلاف آب حرکت می‌کنند، به ضرر خودشان خواهد بود.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه قول ولی‌امر مسلمانان، قول فصل است گفت: ما در برابر بیگانگان و دشمنان دو زبان نداریم و تنها زبان، زبان رهبری و امر ایشان است و باید از آن اطاعت شود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم امام(ره)‌ و شهدا برایمان در عالم قیامت دعا کنند، باید قدرشناس نعمت‌هایی چون ولایت باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه تنها راه نجات کشور از توطئه‌های دشمنان، اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و فقط روی کاغذ مشکل حل نمی‌شود و نیاز به همت بلند و مجاهدتی همگانی دارد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا و مخصوصاً دولت جدید این کشور با بیان اینکه این اقدامات آمریکا فاشیستی است، گفت: سیاست‌های دشمنان پیرامون فلسطین نیز قابل‌ذکر است و باید گفت قدس متعلق به همه دنیای اسلام است و هرگونه اقدام علیه آن جنگ عملی با دنیای اسلام قلمداد می‌شود و دنیای اسلام هم باید در رابطه با قدس، با قدرت عمل کند.

وی با بیان اینکه مرتجعین منطقه‌ای نیز دست از لجاجت خود با ملت‌های منطقه بردارند، گفت: دولت بحرین از اقدامات خود علیه شیخ عیسی قاسم دست بردارد، چون با اخراج، محاصره و محکوم کردن راه به جایی نخواهد برد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در پایان با بیان اینکه همکاری با اسرائیل و جنایت علیه مردم یمن توسط سعودی‌ها نیز راه به جایی نمی‌برد، تصریح کرد: این وعده الهی است که در نهایت دشمنان با این اقدامات شکست خواهند خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل