بازدید 2266
معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

تورم تا پایان سال به ٨.٨ درصد می رسد

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی در سه سال اخیر گفت: تورم تا پایان سال به ٨.٨ درصد و در نهایت به ۹ درصد می رسد.
کد خبر: ۶۶۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 31 January 2017
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی در سه سال اخیر گفت: تورم تا پایان سال به ٨.٨ درصد و در نهایت به ۹ درصد می رسد.

به گزارش مهر، سعید میرشجاعیان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به متغیرهای اقتصادی در ابتدای دولت یازدهم گفت: امسال سالی تاثیرگذار به لحاظ ورود به برنامه ششم توسعه است و متغیرهایی که حاصل خواهند شد در ادامه مسیر مهم است؛ در این میان تورم تک رقمی شده که پیام مثبتی را به اقتصاد و جامعه بین المللی داد؛ در حالیکه فروش نفت بالا رفته، تراز تجاری مثبت شده و رشد اقتصادی بالای ٥ درصد شده است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: نرخ رشد اقتصادی در سال ٩٣ به ٣درصد رسید و در شش ماهه اول امسال ٧.٤ درصد بوده است. در این میان نرخ رشد نفت، کشاورزی، صنعت، خدمات در بهار نسبت به تابستان بالا رفته است.

وی تصریح کرد: در تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در سه ماهه دوم رشد ٤.١ درصدی داشتیم و این شاخص در دو بخش ماشین آلات و ساختمان به ترتیب ٤.٢ و ٤.١ درصد بوده است.

به گفته میرشجاعیان، میانگین صادرات نفت خام در سال جاری با ٩٤ درصد رشد به ٢.١ میلیون بشکه رسیده؛ در این میان تورم در مهر ٩٢ از مرز ٤٠ درصد گذشت که در خرداد سال جاری تک رقمی شد و طبق پیش بینی تورم در پایان امسال به ٨.٨ درصد می رسد.

میرشجاعیان ادامه داد: در حوزه کمیته اقتصاد سبز، وزارت اقتصاد مسئول است که سه کارگروه طراحی شده و در نظر داریم ارتباط توسعه را با متغیرهای کلان برقرار سازیم این در حالی است که توسعه  شتابزده که منجر به شوک یا سیاست مخرب می شود با عدد و رقم طراحی کرده ایم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مدیریت بدهی ها گفت: اکنون بحث انتشار اوراق را در دست پیگیری داریم و در کنار آن تحلیل پایدار بدهی را هم پیش خواهیم برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی